De Brusselse energieregulator Brugel koos voor The Other Agency om haar sensibiliseringscampagne voor 2023 te verzorgen. Dat de energieprijzen de pan uit rijzen, dat hoefde het bureau niet meer te communiceren. Wel dat er hulp is voor wie moeite heeft om de hogere facturen te (blijven) betalen. Via de Brusselse Overheid bijvoorbeeld. En dus creëerde The Other Agency een campagne om Brusselaars daarvan bewust te maken. Broodnodig, want onderzoek laat zien dat de overgrote meerderheid van wie financiële hulp nodig heeft, beschaamd is om dat toe te geven. Laat staan om die hulp te zoeken, en dat geldt vooral voor wie tot de middenklasse behoort. Nochtans is die hulp van de Brusselse overheid er. Voor quasi elke Brusselaar. En hij is makkelijk aan te vragen.
De campagne loopt online en offline en is te zien in het stadscentrum, de metro, op sociale media en op het web. De eerste fase van de campagne loopt tot midden april, een tweede fase in oktober en november..
De campagne komt er in samenwerking met Brugel, Leefmilieu Brussel en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie.
Credits
Client: Brugel
Agency: The Other Agency
Account Manager: Virginie Depret
Account Lead: Hanne Goossens
Senior Designer: Alex Boer
Senior Copywriter: Ellen Aspeslagh
Strategy: Pieter Aertgeerts
Digital: Didier Martens
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]