The Oval Office: Best World Event Agency (en ook andere Belgen bekroond)

Awards / News

Op 29 november is tijdens de slotceremonie van The International Festival of Events and Live Communication (BEA World) het Belgische live+communication bureau The Oval Office bekroond tot Best World Event Agency. Het bureau kreeg deze titel omdat het de hoogste score behaalde in de verschillende categoriëen waarin het genomineerd was. 

The Oval Office behaalde met de live campagne SD Worx Intimate Concerts de Grand Prix, twee Gold Awards in de categorieën “Corporate Celebration” en “Musical Event” en een Bronze Award in de categorie
“Best B2B Event (< € 500.000)”.

Voor de live beleving Offshore Wind Energy Experience die het bureau creëerde voor het Belgische Offshore Platform behaalde het bureau een GOLD award in de categorie “Hybrid Event”.

Wouter Boits, CEO The Oval Office over de titel Best BEA World Event Agency: "Deze 'Oscar van de Europese event-industrie' is het bewijs dat het holistische 'live + communicatie'-model van The Oval Office leidt tot resultaten van het hoogste internationale niveau'." Ter verduidelijking: het BEA World Festival bekroont jaarlijks evenementenbureaus voor hun creativiteit, hun vernieuwende aanpak, hun strategische reflectie en de impact van de events die ze organiseren. Dit jaar werden 160 cases ingezonden door bureaus uit 30 Europese en niet-Europese landen. België scoorde dit jaar zeer goed met 29 inzendingen waarvan 17 genomineerd werden. The Oval Office was koploper met 5 nominaties.

The Oval Office is niet het enige Belgische bureau dat tevreden huiswaarts keerde. Ook Meetmarcel, VO, Balthazar Events en Luc Petit Création behaalden prijzen! Voor deze editie vaardigde VO twee van haar bureaus naar het BEA World Festival af, met projecten die de jury vooraf had geselecteerd: VO Event, voor het vijftienjarig bestaan van Alter Domus, in de categorieën Incentive Team Building en MACRO B2B  en VO Citizen in de categorie Non-Profit/CSR Event met de Week van de Mobiliteit.

VO Event werd in de Macro B2B categorie tot derde winnaar uitgeroepen dankzij zijn op maat gemaakte incentiveproject. De Shared Mobility-campagne die VO Citizen (bureau voor communicatie met de burger) op poten zette voor de 17de Europese Mobiliteitsweek van Brussels Mobility kwam in zijn categorie niet als winnaar uit de bus maar liet wel een sterke indruk na. Na de Heavent Awards (Frankrijk) en BEA Awards (België), is dit al de derde prijs voor VO Event in 2019. Een prijs op absoluut wereldniveau dit keer...