The Oval Office viert 5 jaar live communicatie

Vijf jaar nadat het Live Communcatie in België introduceerde, vierde The Oval Office zijn verjaardag met de lancering van een nieuwe website, een dubbeldik jaarmagazine en een klantenevent met als eregast Cody Keenan, director speechwriter van Barack Obama. Het bureau, dat in 2012 startte met als doel 'mensen merken laten beleven' via strategische en creatieve communicatiecampagnes, inspirerende events en verrassende brand activations telt vandaag 50 medewerkers in drie kantoren (Antwerpen, Gent en Brussel). Merken zoals Actiris, Apple, Bayer, BMW, bpost bank, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Europese Commissie, Jobat, Knauf, Mediahuis Connect, Nintendo, Seat, Sibelga, Stad Antwerpen, Stad Gent en de Vlaamse Overheid zijn ondertussen trouwe fans. Verschillende campagnes werden bekroond op nationale en internationale event- en communicatiefestivals. The Oval Office is ondertussen opgeklommen tot de Top 15 van de communicatiebureaus lid van het ACC.
Het klantenevent, afgelopen vrijdag, verwelkomde ongeveer 200 klanten en medewerkers in Hôtel de la Poste op de site van Tour & Taxis, waar ook het Brusselse kantoor van het bureau gelegen is. Tijdens het event sprak Cody Keenan over ‘de kracht van authentieke storytelling en live communicatie’ en gaf hij de aanwezigen zijn persoonlijke tips voor het schrijven van een impactvolle geslaagde speech.

Wouter Boits & Ken Koeklenberg, managing partners The Oval Office
Het concept Live Communicatie dat The Oval Office in 2012 introduceerde brengt live (events en brand activation) en communicatie (strategische communicatie, advertising, digitale marketing, PR en content marketing) onder één dak. “Live en communicatie werken anders, van de manier om een briefing te benaderen tot het financiële model. Onder het motto ‘mensen merken laten beleven’ hebben we deze beide samengebracht en iets gedaan dat niemand eerder deed”, zegt Ken Koeklenberg, managing partner. “We hadden geen voorbeelden en creëerden als het ware ons eigen métier.”
Dat de markt in Live Communicatie gelooft, bevestigt het onderzoek dat het bureau in 2016 uitvoerde en waaruit blijkt dat de helft van de Belgische marketeers gebruik maakt van Live Communicatie én nog een stevige groei verwacht voor deze geïntegreerde manier van communiceren. Wouter Boits, managing partner: “We hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in een uitstekende infrastructuur en in het optimaliseren van ons concept. Nu dit allemaal op punt staat, willen we ons verder verdiepen in elk van onze expertises om deze verder te laten groeien. Dat betekent investeren in mensen; daarvoor gaan we op zoek naar de beste mensen op de markt. Die verdieping moet ons als bedrijf nog steviger verankeren en het ook in de toekomst mogelijk maken onze groei consequent te blijven bestendigen.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]