The Reference geeft website Shurgard nieuwe look

Crea / News

Shurgard-website

Shurgard ging in zee met The Reference om zijn websites een make-over te geven. In een nieuwe onlinebeleving maakt de bezoeker nu kennis met het concept ‘self storage’ en wordt hij efficiënt begeleid bij zijn zoektocht naar de ideale opslagruimte. De Britse website is de eerste nationale pagina die in een nieuw jasje wordt gestoken.

Shurgard is actief in een complexe sector. Het bedrijf biedt in tal van landen – onder meer België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden en Denemarken – oplossingen voor zelfopslag aan. Werken in een uiterst competitieve markt, in meerdere landen én meerdere talen, vraagt om voortdurende innovatie. De bestaande website beantwoordde niet langer aan de noden van het bedrijf en de klanten. Bovendien maakte de legacy code op de oude website het moeilijk om nieuwe functies doeltreffend te implementeren.

The Reference werkte al enkele jaren mee aan digitale projecten van Shurgard. Intussen is de organisatie uitgegroeid tot een volwaardige digitale partner. Wat aanvankelijk een eenvoudige Sitecore-upgrade leek, werd de katalysator voor een complete make-over van de Shurgard-website.

De uitdaging? Een uitstekende Sitecore-set-up creëren die per land geoptimaliseerd en aangepast kan worden. Bovendien had de content editor een handige toolbox met herbruikbare onderdelen nodig én kon de website wel een opfrisbeurt gebruiken. The Reference nam de weg die de klant aflegt onder de loep, van het moment dat hij de website opent tot de reservering van een opslagruimte. Op die analyse baseerden ze vervolgens het UX-design en het grafische werk. Dat resulteerde uiteindelijk in een gestroomlijnd, intuïtief reserveringsproces.

Een website herwerken is een tijdrovende, complexe opdracht. Het was dan ook cruciaal om tijdens het hele proces een meerwaarde voor Shurgard te creëren en die ook aan te tonen. Met het oog daarop kozen Shurgard en The Reference voor agile ontwikkeling. De agile-methodologie maakte een intensieve samenwerking mogelijk, wat een win-winsituatie bleek.

De webpagina werd volledig vernieuwd met een componentgebaseerde architectuur in het Sitecore Experience Platform. Zo kunnen de onderdelen van de website hergebruikt en aangepast worden. Een content editor creëert nu pagina’s door opmaakelementen en componenten te kiezen en combineren. Zo kan Shurgard nu makkelijk twee varianten van een pagina aanmaken, A/B-tests opstellen en voortdurend controleren en bijsturen.

Bezoekers krijgen op de nieuwe website meteen een kaart te zien met Shurgards zelfopslaglocaties. Zo kunnen ze makkelijk locaties vergelijken, en een keuze maken op maat van hun behoeften. Elke opslagruimte heeft een eigen pagina met belangrijke informatie. De weg die de bezoeker nu online aflegt, maakt het eenvoudiger om te kiezen uit het grote aanbod. Een ruimtecalculator helpt de klant precies te vinden wat hij zoekt.

The Reference liete gebruikers de nieuwe klantervaring op de hele website testen om de strategische beslissingen te valideren. Een representatieve steekproef van websitebezoekers probeerde een aantal realistische scenario’s uit. Op basis van die bevindingen stuurden The Reference en Shurgard hier en daar nog bij voor de website gelanceerd werd.