The Stay at Home Museum gaat de wereld rond

Crea / News

Op 8 april ging de eerste episode van The Stay at Home Museum van start via Facebook Première.
Bowling Brands realiseerde dit concept voor Toerisme Vlaanderen om de kunstliefhebber wereldwijd tijdens de lockdown-periode toch op een virtuele culturele uitstap te sturen. Het concept is een groot succes: zo haalde de eerste episode Van Eyck al meer dan 120.000 kijkers op YouTube en 150.000 op Facebook.

Na Bruegel (15 april), zijn we woensdag 22 april toe aan de derde episode waar Ben Van Beneden (directeur Rubenshuis) ons rondleidt doorheen het Rubenshuis in Antwerpen. Ook het Ensorhuis in Oostende en het Hof van Busleyden in Mechelen staan nog op het programma.

Niet alleen op Facebook en YouTube worden de rondleidingen massaal bekeken. Ook de (inter)nationale media nemen de rondleidingen integraal over. Zo zijn ze in België eveneens te bekijken via VRT NU. De BBC heeft de Van Eyck-episode integraal uitgezonden en ook CNN heeft project in the picture gezet. “We zien dat onze virtuele museumrondleidingen ondertussen door zowat 50 buitenlandse media zijn opgepikt,” vertelt Gwenn Nevelsteen, founder & strategic partner bij Bowling Brands. “Dat gaat dan van Le Figaro over El Pays tot CNN en natuurlijk ook de BBC die het initiatief zelfs bestempeld heeft als ‘best lockdown entertainment’.”

The Stay at Home Museum is er elke woensdag om 19u. Via Facebook Première (en achteraf op Facebook en YouTube-kanalen van Flemish Masters of op VRT NU). Aansluitend is er altijd een live Q&A waar geïnteresseerden bijkomende vragen kunnen stellen aan de curator of kunstexperts.

22 april: Rubens en het Rubenshuis in Antwerpen
29 april: Ensor en het Ensorhuis in Oostende
6 mei: Hof van Buysleden in Mechelen

Herbekijk hier aflevering 1:

Credits
Klant: Toerisme Vlaanderen

Contact: Tama D’Haen, Pauline Steverlynck & Johan Verest  

Bureau: Bowling Brands

Creative Director: Christophe Ghewy

Head of Strategy: Gwenn Nevelsteen

Art Direction & Motion Design: Jan Sidgwick 

Project Management: Romy Vierhouten 

Productie: Camera: Ian Segal & Geluid: Rinus de Wilde

Media Duke & Grace: Gertjan Deprez