Think BBDO helpt Fluvius stromen tot bij u

Op 1 juli is het nieuwe Vlaamse nutsbedrijf Fluvius van start gegaan, als gevolg van de fusie van de distributienetbeheerders Eandis en Infrax. Fluvius neemt onder meer het netbeheer voor aardgas en elektriciteit voor heel Vlaanderen op zich. Maar ook de riolerings- en kabelactiviteiten van het vroegere Infrax maken deel uit van Fluvius. Kroonstuk van de fusie is een nieuw, handgeschreven Fluvius-logo dat de gekende namen Eandis en Infrax in het straatbeeld zal vervangen vanaf begin 2019. Het gespecialiseerde merkadviesbureau Think BBDO heeft het nieuwe Fluvius hierbij ondersteund, zowel met de ontwikkeling van de volledige merkpositionering, de nieuwe merkidentiteit en de interne en externe communicatiestrategie.
Het nieuwe Fluvius-logo wordt een duidelijke stijlbreuk met de eerder technische logo’s van Eandis en Infrax. Fluvius gaat voor een uniek en handgeschreven logo. Het bedrijf wil de komende jaren inzetten op sterkere relaties met zijn klanten en stakeholders. Die ambitie om de klantenervaring verder te verbeteren komt ook tot uiting in de nieuwe base-line van het bedrijf: “Tot bij u”. Het hoofd communicatie van het nieuwe Fluvius, Isabel Van Cutsem, is samen met haar hele team, erg tevreden over de samenwerking met Think BBDO. “Ons nieuwe logo heeft veel weg van een handtekening. Het heeft het vloeiende, het dynamische dat onze naam uitstraalt in zich. En tegelijkertijd drukt het logo een grote openheid en klantgerichtheid uit. Alles eigenlijk wat we in onze nieuwe missie, visie en strategie benadrukken. Het is nu aan ons om ermee aan de slag te gaan en het merk in de komende maanden en jaren positief te laden!”
Alle contacten met overheden, regulatoren en leveranciers verlopen vanaf 1 juli onder de nieuwe naam Fluvius. Voor de eindklant verandert er voorlopig niets. Die zal het nieuwe Fluvius-logo pas begin 2019 in het dagelijks leven tegenkomen. Op dat moment verdwijnen Eandis en Infrax van de wagens, werfborden, werkpakken en gebouwen; en komt iedereen via alle kanalen (klantenkantoren, website, sociale media, telefoonnummers, e-mail) altijd bij Fluvius terecht. Particuliere klanten hoeven dus niets te ondernemen, zij worden automatisch klant van het nieuwe Fluvius.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]