Think tank over marketing van morgen uit startblokken

Marketing / News

BAM lanceert samen met 9 andere verenigingen uit de business- marketing-, media- en communicatiewereld een think tank waar marketeers elkaar kunnen inspireren over de toekomst en de impact van hun vak na de coronacrisis. Onder de noemer ‘Marketeers for meaningful marketing’ is dit al de tweede samenwerking op korte tijd tussen tal van vakverenigingen.

Net na de aankondiging van de Belgian Marketing Awards starten tal van business- en marketingverenigingen opnieuw een gemeenschappelijk project op. Ditmaal zijn ze met tien. Naast BAM gaat het opnieuw om ACC, BMMA, Cube, UMA en VBO, maar dit keer zetten  ook UBA, ABCI, vonk en VLCM hun schouders onder de think tank. Dit initiatief is gegoten in een Facebook-groep (die zowel in het Frans als het Nederlands bestaat) en groepeert marketeers die bezig zijn met het voorbereiden van de toekomst. Ze kunnen er ideeën, cases en andere inspiratie delen en met elkaar in dialoog gaan. “Als marketingprofessionals uit verschillende disciplines samenkomen, ontstaat er altijd een boeiende wisselwerking. In tijden waar fysiek samenkomen moeilijk is, is het extra zinvol om elkaar online te kunnen ontmoeten, inspireren en helpen”, zegt Steven Verbruggen (BAM Board Director – AdSomeNoise).

“Voortaan spreken we over pre-corona en post-corona”, aldus Dominique Vercraeye (BAM Friend - Chosen Group). “Het coronavirus heeft de relatie tussen merk en doelgroep op een nooit geziene wijze beschadigd.  Er is veel werk voor de marketeers om post-corona succesvol te zijn. Met deze think tank bieden we marketeers de kans om elkaar te inspireren en zo nog beter bedrijven te kunnen helpen bij de transformatie die ze zullen moeten doormaken.”

“Het is uitstekend nieuws dat er voor het eerst een digitale community is die alle marketeers en alle marketingdisciplines verenigt”, klinkt het bij Joke De Nul (Punchline en voorzitter van VLCM). Alain Mayné (President BAM Communication Hub - Hoet&Hoet) besluit: “Als lid van deze community ben ik blij dat dit platform ontstaan is, vooral om onder elkaar van ideeën te kunnen wisselen over de meest relevante bijdrage die ons vak kan leveren aan de reboot van de samenleving en van de economie.”

Meer informatie op

- Facebook-groep Marketing België: https://www.facebook.com/groups/561737471214506/

- Facebook-groep Marketing Belgique: https://www.facebook.com/groups/538402553486255/

- De website: http://www.marketersformeaningfulmarketing.be