Thomas De Boeck

New kids in town

Thomas De Boeck

“Ik ben Thomas De Boeck, creative copywriter bij darwin en schrijver (debuut: ‘De Verbloeming’). In tegenstelling tot klassiek geschoolde creatieven begon mijn verhaal als account. Ik liep stage bij mortierbrigade tijdens mijn opleiding communicatiemanagement, beter bekend als de vuilnisbakrichting.

Als account was ik stikjaloers op de creatieven: beginnen wanneer je wil, vuile moppen tappen, gratis alcohol en uren op reddit vertoeven ‘ter inspiratie’. Dus tussen de Excel-sheets en conference calls door probeerde ik zelf de briefings op te lossen, met een berg strontideeën als gevolg. Toch besliste ik de sprong te wagen. Om dit doel te bereiken schreef ik me in voor de Belgian Advertising School. Na een geslaagde stage bij Dallas, waar we met BAS de Adopt Our Talent-campagne ontwikkelden, vormde ik een team met Jannis Min Jou. Ik vervoegde me bij bij darwin, waar ik mijn creatieve illusie toch wat moest bijstellen.
Voilà, bij deze mijn verhaal.

Nu wil ik graag PUB uitvoerig bedanken. Als enigen waren zij bereid mijn schrijversdebuut, ‘De verbloeming’, te publiceren. Alle hoop had ik verloren nadat talloze uitgeverijen mijn dreigmails niet meer beantwoordden. Ook al is het slechts het eerste hoofdstuk en overschrijd ik bij deze de geadviseerde 1500 tekens (inclusief karakters), bedankt PUB.

Bruin gebrul.

Buikspieren spannen op. Ogen sluiten. De afdrukken van kraaienpootjes worden alsmaar dieper, terwijl tanden zich op elkaar kapot persen. Gekraak van de doorprikking door ruw haar luidt het proces in. Slalommend en versplinterd op zoek naar een doorgang door het dikke bos. Een hels gedonder weergalmt. Tot een zucht de stilte herintroduceert.

11 oktober 2004 - 9:46

Samuel De Clerq, 55 jaar, Senior Project Manager bij Sinalco.
Het herentoilet van het Sinalco-kantoor te Aartselaar, derde hokje van links.
Na de eerste zwarte pot ochtendkoffie.”