Thomas Kolster, ook wel bekend als « Mr Goodvertising » herroept zijn aanvankelijke overtuigingen en waarschuwt merken voor het begrip ‘purpose’: “Wie probeert te vliegen als Superman, loopt het risico om hard te vallen.” In zijn nieuwe boek heeft hij het over “The Hero Trap”. Vandaag de dag zijn de meeste merken net zo opgewonden over milieu- en maatschappelijke kwesties als bijen over een honingpot, van plastic vervuiling in de oceanen tot diversiteitskwesties. Het wantrouwen van het publiek neemt toe ten opzichte van deze inspanningen, die worden gezien als marketingactiviteiten om hen meer te laten kopen.
Aan de hand van zowel gedegen marketingcases als diepte-interviews met mensen zoals Mark Pritchard, marketing directeur van Procter & Gamble, laat Thomas Kolster zien dat het publiek pas echt gemotiveerd is als het de controle heeft over zijn eigen leven en geluk. Uit onderzoek blijkt – door het vergelijken van iconische advertenties – dat mensen door een individuele aanpak 29,5% ontvankelijker zijn voor een boodschap dan bij een traditionele aanpak. Merken stellen zich vandaag de dag luidop de vraag welke positie ze moeten innemen om ons gedrag te verduurzamen. Met zijn nieuwe boek luidt Kolster het begin van een post-purpose tijdperk aan, waarin merken eerder als bad guys worden gezien dan als helden wanneer ze de dromen van mensen niet op de eerste plaats zetten.
Op 25 juni om 15 uur zal Thomas Kolster zijn boek online toelichten.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]