Ingrid Renders noemt zichzelf geen brand 'strategist', maar brand 'humanizer'. Haar missie: merken opnieuw menselijk maken in een wereld vol algoritmes, automatisering en ruis. Daarom stuurt ze elke maandagochtend – om precies 10.47 uur – de nieuwsbrief Branding Donkeys de wereld in: een ode aan merken die opvallen door emotionele waarde. "We leven in de Human Renaissance: een hoogtijd voor merken die iets voelen, iets durven en écht iets betekenen."
Na zeven jaar als founder en managing partner bij Maison Slash, een bekend Belgische platform voor jonge ouders, gooide Ingrid Renders in augustus 2023 het roer om. Ze verliet het bedrijf, gaf de teugels door aan vennoot Anne Cornut en koos voor een nieuwe uitdaging: bedrijven helpen om hun authentieke stem te vinden.
Je noemt jezelf geen brand strategist, maar een brand humanizer… Waarom dat verschil?
Ingrid Renders: “Brand strategen zijn er genoeg – brand humanizer past beter bij wat ik doe: emoties blootleggen die je doelgroep echt raken. Bedrijven kennen vaak hun USP wel – wat hen uniek maakt ten opzichte van de concurrentie. De slimmere vragen zich af welk probleem ze oplossen voor hun klanten. Maar écht slimme merken gaan nog een stap verder: die zoeken naar hun ESP, hun Emotional Selling Proposition – de emotie die ze kunnen triggeren. Dát is branding voor mij.”
Maison Slash zette je op de kaart als merkbouwer voor jonge ouders. Hoe bepaalt die ervaring je werk vandaag?
Ingrid Renders: “Bij Maison Slash draaide alles om native content: adverteerders en lezers samenbrengen via organische content die voor allebei waardevol is. Daarvoor moet je haarfijn aanvoelen wat een merk belooft én wat de doelgroep nodig heeft. En dat is exact wat ik nu voor bedrijven doe: doelgroepen ontrafelen, ontdekken wat hen bezighoudt en dan een boodschap formuleren die daarop aansluit. Acht jaar Maison Slash was daarvoor de beste leerschool.”
(...)
Lees het volledige artikel in het papieren magazine of op pub.be
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]