TNS Belgie voelt Social Karma

TNS start een strategische samenwerking met de Belgische starter Social Karma om data uit sociale media nog sterker in te zetten voor zijn klanten. Het gebruik van online data in combinatie met insights uit klassieke surveys geeft TNS de mogelijkheid een 360°-visie op het gedrag, de behoeften en de uitdagingen van de consument te geven.
De samenwerking stelt TNS in staat om online activiteiten van bedrijven en individuen te tracken, te meten en te analyseren. “Deze samenwerking is voor TNS een belangrijke uitbreiding van onze research 'toolbox' voor een beter begrip van de relatie tussen merken en consumenten," benadrukt Dominique Vercraeye, CEO van TNS. "Hoewel veel bedrijven al iets met 'social listening' doen, zijn er slechts enkelen die de rijkdom van online data ten volle weten te benutten. TNS is ervan overtuigd dat sociale data de behoefte van onze klanten aan snellere en betere besluitvorming in kunnen vullen."
Social Karma monitort meer dan 325.000 sociale profielen wereldwijd en meer dan 1één miljard sociale acties per dag: alle likes (en de huidige afgeleide acties), shares en comments die de internetpopulatie en de grote merken online uitwisselen. Het belang daarvan voor communicatie en marketing is niet te onderschatten. "Marketeers staan er vaak alleen voor bij het definiëren van doelgroepen en communicatieboodschappen, maar ook bij het efficiënt meten van hun campagnes," zegt Thierry Soubestre, CEO van Social Karma. "Door hun krachten te bundelen, kunnen TNS en Social Karma adverteerders helpen om het optimale uit sociale data te halen en het tijdperk van 'data driven digital marketing' te betreden."
TNS rapporteert op zijn website nu al per sector een rangschikking van de Belgische merken op basis van de effectiviteit van hun Facebook-strategie. In de ranking worden KPI’s als engagement, aantal fans, likes en comments gegeven. Daarnaast is de Top 3 posts van de merken van een bepaalde sector zichtbaar.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]