Toon Diependaele managing director Wunderman Brussels
Toon Diependaele versterkt vanuit zijn huidige rol als chief strategy officer van Wunderman Antwerpen het team van Wunderman Brussel als managing director. Samen met Wunderman Brussels ceo Michael Verschueren zal hij zich toeleggen op de verdere uitbouw van de expertise rond data, marketing automation, digital transformation en het expert center health en wellness. “Met Toon versterken we ons team in Wunderman Brussel met iemand die veel ervaring heeft met het high level strategisch adviseren van klanten, en die anderzijds ook bewezen heeft een groot en sterk groeiend team te kunnen aansturen. Hij heeft de voorbije maanden behind the scenes kunnen werken aan de kruisbestuiving tussen de Antwerpse en Brusselse hub, waardoor de aanstelling van Toon een laatste stap is van een ambitieus investeringstraject,“ benadrukt Michael Verschueren, CEO van Wunderman Brussels.
Voor Toon Diependaele is dit een nieuwe sprong in zijn jonge agentschapscarrière, nadat hij vier jaar geleden de overstap maakte van een gevarieerde internationale carrière langs klantzijde. “Als chief strategy officer van Wunderman Antwerpen had ik al het genoegen om regelmatig samen te werken met ons team van Wunderman Brussel. Om nu mee te kunnen werken aan de verdere groei en uitbouw van de expertises en competenties is een uitdaging die ik niet kon afslaan.” Toon Diependaele blijft nauw betrokken bij het strategic office van Wunderman Antwerpen, waar hij vooral zal zorgen voor de ondersteuning op enkele klanten vanuit de specifieke expertise ontwikkeld in Brussel.
Voor zijn rol bij Wunderman Antwerpen (het vroegere These Days) was Toon Diependaele aan de slag bij Microsoft EMEA in Londen, waar hij operator business development verantwoordelijke was voor Skype. Deze laatste functie was het sluitstuk van zijn loopbaan bij Microsoft, waar hij voordien verantwoordelijk was voor EMEA retail and channel marketing en Partner marketing binnen de Windows Phone-afdeling. Hij combineert deze ervaring met rollen bij Dunlop Motorcycle (European Marketing), Sony Ericsson (Global Digital Marketing ) en Dell Computer (Benelux Marketing).