TOTAL: BEST FUEL BRAND

Sinds 17 maart weten we welke merken in 2019 de harten en de portemonnee van de Belgen hebben veroverd. In de categorie "Best Fuel Brand” van Best Brands 2020 is dat Total. ServicBeplan, het bureau achter Best Brands, vertelt waarom het merk een verdiende winnaar is.
Total is de winnaar van de Best Fuel Brand Award dankzij een aanzienlijk hogere Share of Market dan de concurrentie. Q8 en DATS 24 scoren echter hoger op Share of Soul en volgen met bijna gelijke scores. Total werd in 1924 in Frankrijk opgericht en is één van de grootste energiespelers ter wereld. Het merk maakt deel uit van de zes "supermajor" oliemaatschappijen. De activiteiten omvatten onder meer de exploratie en productie van ruwe olie en aardgas die wordt ingezet voor elektriciteit, transport, raffinage en de chemische industrie. Met het oog op een betere energievoorziening streeft Total ernaar schone energie te leveren tegen de best mogelijke kost. Total is echter niet immuun voor de veranderende behoeften van de wereld en staat de komende jaren voor verschilllende uitdagingen. De eerste uitdaging waar Total voorstaat is het voorzien in de energiebehoefte van een grotere bevolking. Om ervoor te zorgen dat iedereen over 20 jaar toegang heeft tot energie, levert het bedrijf energie tegen de best mogelijke kost, conform de beste veiligheids- en milieunormen. Om die normen te handhaven, wil Total winstgevende, koolstofarme elektriciteitsactiviteiten ontwikkelen, duurzame biobrandstoffen bevorderen en investeren in koolstofputactiviteiten om bij te dragen aan het beperken van de opwarming van de aarde.
Een ander aspect dat zeer belangrijk is voor het bedrijf is het onderhouden van een nauwe relatie met hun klanten. Vertrouwend op innovatie en de erkende kwaliteit van hun producten en diensten, wil Total nog verder gaan met meer nabijheid, meer kwaliteit en meer eenvoud. Het brandstofmerk wil automobilisten een volledige waaier aan diensten voorschotelen, met aandacht voor alle energieën, milieuvriendelijkheid en compatibiliteit met de digitale behoeften van de hedendaagse markt. Het doel van het bedrijf is om de consument te helpen beter en minder te consumeren. Dat bereiken ze door het ontwikkelen van energie-efficiënte producten en eco-efficiënte diensten die Total in staat stellen om hun energiebudget, hun advies en hun managementdiensten beter te beheren. De digitalisering, het groeiende belang van de gebruikswaarde van de producten en de verbetering van de energieprestaties: het zijn allemaal trends die de nieuwe verwachtingen van de klanten, en hun relatie met energie, vormgeven. Het feit dat Total samen met de klanten evolueert en op hun behoeften anticipeert door voortdurend naar hen te luisteren, is één van de belangrijkste redenen waarom Total dit jaar de prijs voor het Best Fuel Brand Award verdient.
OVER BEST BRANDS
Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: het bouwen van sterke merken. Merken die zowel economisch als emotioneel presteren. Een onderzoek onder 5.000 consumenten, waarbij we 350 merken uit 21 verschillende bedrijfssectoren analyseerden, leidde tot een ranglijst met de Best Brands. Met een studie van de emotionele en sociale relaties die consumenten ontwikkelen met uw merk en met de concurrentie, kan uw merk de KPI's van bestaande klanten verhogen, het consumentengedrag beter begrijpen, de klantenwerving en -retentie verhogen en het toekomstige succes vormgeven.
Benieuwd naar de resultaten van uw merk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via info@bestbrands.be.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]