Touring en TBWA lanceren eerste wielerklassieker voor e-bikes

Crea / News

Wie altijd al gedroomd heeft om zelf de Kwaremont of Hotond op te fietsen maar toch dat tikkeltje extra kracht mist, krijgt nu een elektrisch duwtje in de rug dankzij Touring. De mobiliteitsorganisatie ontwikkelde samen met TBWA en Cycling in Flanders de e-Ronde: een uniek parcours, uitgestippeld samen met voormalig Ronde Van Vlaanderen winnaar Johan Museeuw. Sinds 1 september kan je hier de iconische locaties van de wielerklassieker ontdekken. Wie zich inschrijft om deel te nemen, geniet tijdens het parcours van de gratis fietsbijstand van Touring voor zorgeloos fietsplezier. “Fietsen is sinds de Corona-crisis echt enorm populair geworden bij de Belgen en dat willen we ten volle blijven aanmoedigen”, geeft Touring aan. Om de e-Ronde extra in de kijker te zetten, organiseerden TBWA en Touring alvast een verkenningsronde met vier verschillende Museeuws. Dé Johan Museeuw, samen met drie iets minder bekende naamgenoten. Want de tijd dat enkel dé Museeuw de ronde kon rijden is dankzij de e-Ronde verleden tijd. Het resultaat daarvan goten ze in een plezante promotiefilmp.

Touring roept alle wielerliefhebbers op om deel te nemen aan deze unieke belevenis. Inschrijven voor de e-Ronde kan op campagne.touring.be/nl/eronde. Wie zich inschrijft, ontvangt tijdens hun e-Ronde gratis fietsbijstand en maakt meteen ook kans om een elektrische fiets te winnen. De e-Ronde van Touring met gratis fietsbijstand loopt nog tot 30 september.

https://www.youtube.com/watch?v=CAW6ClB0omw&feature=emb_imp_woyt

Credits

CREDITS

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: Touring

Bruno De Thibault, Catherine L’Olivier, Christel Beaufays, Camille Verheyden, Hannelore Glorieux

CAMPAIGN TITLE: De e-Ronde van Touring

CREATIVE DIRECTOR:Steven Janssens

CREATIVE TEAM:

Art Director:Philip De Cock

Copywriter: Arnaud Bouclier

Copywriter FR: Wilfrid Morin

ACCOUNT TEAM: Ophélie Vanhagendoren, Ester De Sadeleer, Carla Dejonghe

STRATEGY: Sam Nipius, Diana Fu

TRAFFIC: Laurie Herbots

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

AGENCY PRODUCER: Elien De Brouwer

DOP: Bas Van Hoof

POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE

Post Producer:Katrien Van den Brande, Elien De Brouwer

Editor:Bert Bocanete

Sound: Nicolas Van Ruysevelt

MEDIA AGENCY: Semetis