IVC Commercial, bekend om zijn breed assortiment vloeroplossingen, vroeg aan Trouble om hun nieuwe laminaatcollectie mee in de B2B-markt te zetten en de lanceringscampagne uit te denken.
Niet eenvoudig als je weet dat laminaat niet de beste reputatie heeft bij architecten en designers. Laminaat kampt namelijk met een paar hardnekkige vooroordelen. En in plaats van die allemaal tegelijk aan te pakken, koos Trouble ervoor om in te zetten op één speerpunt: de extreme duurzaamheid van het product. De kern van het laminaat is immers opgebouwd uit 100% herwonnen hout. Dat betekent met andere woorden dat de kern van elke laminaatplank volledig bestaat uit herwonnen hout uit gerecycleerde producten of zogenaamd ‘industrial waste’ dat op die manier een nieuwe bestemming krijgt.
Deze duurzame en milieuvriendelijke oplossing werd door het bureau uit Mechelen vertaald als Treespect: respect voor bomen, respect voor bossen. De campagne is dan ook een ode en een eerbetoon aan bomen. Aan de schoonheid en kracht ervan.
Credits
Client: IVC Commercial
Client contact: Peter Speltens, Cindy Van Moorleghem
Agency: Trouble
Creative Team: Seb De Roover & Koen Nuyts
DOP: Gunther Blokken
Account Director: Isabel Artoos
Montage Editing: Rens Declercq
Sound: Studio Helsinki
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]