Trustmedia zet native podcast op de agenda

Agenda / Media / News

  • 08/12/2020
  • Online!

Na een eerste webinar ‘Data? Maak u klaar voor 2022’ pakt Trustmedia uit met een tweede webinar voor de marketingcommunity. Deze keer zoomt Trustmedia in op het nieuwe en snelgroeiende segment van branded podcasts.

Podcasts zijn aan een sterke opmars bezig. Meer en meer Belgen luisteren in de wagen, op het openbaar vervoer en zelfs thuis naar inspirerende podcasts. 21% verkiest podcasts boven radio en dit vaak met het doel om iets bij te leren (66%). Hierbij vindt 17% het belangrijk dat er een sterk merk achter een podcast staat*. Vernieuwende en creatieve formats zoals native podcasts vormen een krachtige aanvulling op klassieke advertising om een specifieke boodschap naar stakeholders over te brengen.

Native podcasts zijn het medium bij uitstek om een merkverhaal op een behapbare, duidelijke en snackable manier over te brengen aan geïnteresseerden, prospects, klanten en stakeholders. En dit in een medium dat 24/7 beschikbaar is.

Content Republic, de branded content divisie van Trustmedia, zette het voorbije jaar sterke native podcasts en podcastreeksen in de markt. Klanten als Agoria, Belfius, EY, Salesforce en Telenet deden een beroep op de expertise van Content Republic om hun verhaal en expertise tot bij de juiste doelgroep te brengen. Content Republic deelt deze expertise tijdens een gratis webinar op 8 december (nl) en 10 december (fr): ‘Native podcast - podcast – a new way of telling your brand story’. De volgende vragen zullen aan bod komen.

  • Welke opportuniteiten zijn er om uw merk te linken aan een podcast?
  • Hoe kan u podcasts en podcastreeksen inzetten als doelgerichte en impactvolle communicatietool?
  • Hoe werkt het concreet en aan welke best practices houdt u het best vast?

Inschrijven kan via de website van Trustmedia.