Tussen irritatie en optimisme

Naar goede gewoonte hebben we de pols genomen van enkele bureaus – grote, minder grote, onafhankelijke en dochterbedrijven van internationale groepen –om te weten te komen hoe zij het voorbije jaar hebben doorlopen en hoe ze de toekomst tegemoet zien. Wat heeft 2011, een economisch moeilijk jaar waarin de klanten de druk misschien hebben opgevoerd, hun gebracht en hoe stemmen ze hun structuur, hun uitrusting, en hun aanbod af op een mediawereld die voortdurend en snel verandert, wat zijn hun grote uitdagingen?
De antwoorden tonen een opvallende mix aan van ergernis, door de constante druk van de klanten, en enthousiasme voor een beroep dat een metamorfose heeft ondergaan door de digitale evoluties en aantrekkelijker is dan ooit.
We bevinden ons duidelijk in een klimaat dat adverteerders niet aanspoort tot het nemen van risico’s en dat de marges voor de bureaus laag houdt.
Bureaus die hun vak echter al meerdere jaren heruitvinden, willen de uitdagingen van de klanten steeds meer aangaan, ze helpen problemen op te lossen, opportuniteiten creëren. Hun grootste wens is te kunnen werken met klanten die gretig zijn om mee te evolueren. De bureaus hebben zich goed uitgerust. Ze hebben nu de meest diverse talenten en de meest gespecialiseerde middelen in huis om zich te smijten op een pak marketingproblemen.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]