UMA illustreert het beste van cinema

Communication / News

UMA, United Media Agencies, heeft een nieuw platform gelanceerd, ‘Best of Cinema’, waarmee het de kwaliteiten van cinemareclame in woord en beeld wil illustreren. Het platform heeft als doel om de expertise over het medium te stimuleren en de samenwerking tussen adverteerders, bureaus en mediastrategen te verbeteren.

Onder de leiding van Yves De Voeght, head of brands integrated communication bij Coca-Cola Belgium/Luxemburg, heeft een expertjury samengesteld uit adverteerders en mediastrategen van de UMA zich eerder dit jaar gebogen over een selectie van campagnes die op een opmerkelijke wijze de troeven van cinema hebben aangewend. De jury bekroonde hierbij drie campagnes die het medium cinema op uitstekende manier hebben ingezet: VOO (BeTV), Coca-Cola (25th anniversary of “Friends”) en Lego (Hidden Side) hebben niet alleen optimaal gebruik gemaakt van alle troeven van het grote scherm, maar hebben bovendien een unieke ‘consumer experience’ geboden aan de bioscoopbezoekers zoals alleen cinema dat kan.”

UMA richtte eerder al het platform Best Out of Home op om ‘best practices’ binnen out-of-home campagnes te delen met alle media- en communicatieprofessionals. In partnership met Brightfish is dit concept nu uitgebreid naar bioscoopcampagnes. Ontdek hier de volledige selectie van 11 inspirerende campagnes met de beoordelingen van de jury.