'Wedden doen we allemaal', vanuit die simpele insight bedacht DDB Brussels een nieuwe campagne voor Unibet die volledig in lijn ligt met het internationale concept, maar toch een duidelijke focus legt op de lokale markt. De online bookmaker bereidt zich voor op het WK in Rusland. Om de Belgen al wat op te warmen creëerde DDB Brussels twee commercials, waarin telkens enkele situaties getoond worden waarop gewed wordt.
Met deze campagne positioneert Unibet zich nog sterker als dé voetbalbookmaker in België. De campagne heeft een eigen koppige look met een internationale flair. De dynamische en energy driven spot toont sportieve scenes afgewisseld met de humoristische situaties die iedereen wel kent. Niet alle scenes gaan trouwens over het WK. Unibet opteerde voor een mooie mix met een duidelijk Belgische invulling. Zo zien we twee vrienden op een Brussels voetbalpleintje langs Dansaert, mountainbikers in Boom, vriendinnen op het terras van Sint-Goriks en enkele supporters in de straten van Charleroi. De resterende scènes werden steeds in Rumst, Antwerpen of Brussel geshoot.
Credits
Client : UNIBET
Contacts : Dennis Mariën & Tom Buttiens
Agency : DDB Brussels
CD : Dieter De Ridder
Creation: Kenn Van Lijsebeth
Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
Designers : Sven Verfaille, Steven De Vlieger, Ben Hiffe
Account Team : Francis Lippens & Melissa Bekaert
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Geronimo
Director : Michaël Bombeeck
Producer : Erik Van Overloop
DOP : David Doom
Sound : Sonicville