UNICEF en Bubka komen op voor kinderwelzijn

Crea / News

Na competitie herbevestigde UNICEF België eerder dit jaar zijn samenwerking met Bubka. Vervolgens zette corona alles op stelten. En kon de eerste campagne die werd ontwikkeld al meteen de koelkast in. “Al snel tijdens de lockdown en de scholensluiting stelden we, samen met zoveel ouders, de onvoorstelbare impact op de kinderen vast," zegt Raf Van Raemdonck, head of Strategy bij Bubka. “Zowel hier bij ons als bij kinderen waar ook ter wereld. 1,6 miljard kinderen of 90% van de schoolgaande jeugd wereldwijd werden afgesneden van onderwijs. En daardoor ook van de steun van vrienden en leerkrachten. Zo kwam niet alleen hun opleiding maar ook hun groei, welzijn en veiligheid op het spel te staan.”

Covid-19 maakt het ieder van ons duidelijk dat een school zoveel meer te betekenen heeft voor onze jeugd dan alleen kennisoverdracht. Toegang tot onderwijs is een basisrecht voor ieder kind. Omdat opkomen voor rechten en welzijn van àlle kinderen de missie is van het VN-kinderfonds, lanceren UNICEF en Bubka aan de vooravond van het nieuwe schooljaar een nieuwe campagne.  Onder de hashtag #ZinInSchool roept het VN-kinderfonds alle kinderen en jongeren in ons land op om samen met hun ouders en grootouders te tonen hoe belangrijk de school voor hen is. Men vraagt hen om hun boekentas klaar te zetten aan het raam. Als symbool dat school zó belangrijk is voor ieder kind, waar ook ter wereld. Samen met de affiches en stickers die men ter beschikking stelt op zininschool.unicef.be is dit een krachtig signaal om het belang van school voor onze kinderen te onderlijnen. Daarnaast gaan de initiatiefnemers via online video en sociale netwerken onder de hashtag #ZinInSchool campagne voeren.

Credits

Client: UNICEF, Dominique Ceuppens

Agency: Bubka

Account team: Caro Peeters, Eva Dierckx

Strategy: Raf Van Raemdonck

Creatives: Shana Van Roosbroeck, Christophe Vanheygen, Stijn Lecomte, Tess Van Linden, Ben Van Asbroeck

AV productie: Roses Are Blue - La Vita e Media