Grootadverteerder Unilever heeft het gehad met ongepaste inhoud die wordt verspreid via de platformen van bedrijven als Facebook en Google. Haatboodschappen, inhoud die de eerbaarheid van kinderen schaadt enzovoort: het moet allemaal weg, zei Keith Weed, chief marketing officer van Unilever gisteren op een conferentie van het Interactive Advertising Bureau waarover de krant Financial Times berichtte. Volgens Weed mogen adverteerders niet langer tolereren dat consumenten niet kunnen vertrouwen wat ze online zien. Zoals bekend sneed Unilever al in zijn marketingkosten en tal van creatieve bureaus zagen nieuwe opdrachten door de neus geboord zien. Het is bekend dat Unilever wil snijden in de kosten, na het bod van Heinz op de Brits-Nederlandse voedingsgigant, maar dit is in ieder geval een duidelijk signaal voor de hele online gemeenschap: het moet er op het internet ernstiger en ethischer aan toe gaan: het gaat niet enkel om fake news en duidelijke fraude, het gaat ook om alledaagse waarden als kinderbescherming en dergelijke meer.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]