Unilever waarschuwt Facebook en Google
Grootadverteerder Unilever heeft het gehad met ongepaste inhoud die wordt verspreid via de platformen van bedrijven als Facebook en Google. Haatboodschappen, inhoud die de eerbaarheid van kinderen schaadt enzovoort: het moet allemaal weg, zei Keith Weed, chief marketing officer van Unilever gisteren op een conferentie van het Interactive Advertising Bureau waarover de krant Financial Times berichtte. Volgens Weed mogen adverteerders niet langer tolereren dat consumenten niet kunnen vertrouwen wat ze online zien. Zoals bekend sneed Unilever al in zijn marketingkosten en tal van creatieve bureaus zagen nieuwe opdrachten door de neus geboord zien. Het is bekend dat Unilever wil snijden in de kosten, na het bod van Heinz op de Brits-Nederlandse voedingsgigant, maar dit is in ieder geval een duidelijk signaal voor de hele online gemeenschap: het moet er op het internet ernstiger en ethischer aan toe gaan: het gaat niet enkel om fake news en duidelijke fraude, het gaat ook om alledaagse waarden als kinderbescherming en dergelijke meer.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]