Unilever wint Greener Packaging Award met kleinere deodorant

Op 26 november reikten Fost Plus en Val-I-Pac de Greener Packaging Awards 2015 uit, de prijzen die ondernemingen belonen die de milieu-impact van hun verpakkingen beperken. Om de awards toe te kennen, werd er onderscheid gemaakt tussen kmo’s, grote ondernemingen en studenten/designers en werd er opgesplitst in categorieën: vermindering van gewicht en volume, herkomst van de materialen, end-of-life, vermindering van verspilling. Meer dan vijftig bedrijven uit heel uiteenliggende sectoren waagden hun kans op een award. Uit elke categorie koos de jury genomineerden en een winnaar. Bij de grote ondernemingen werd de compressed deodorant van Unilever verkozen als winnaar in de categorie gewichtsvermindering. Dankzij een nieuw spraysysteem kan een kleinere spuitbus van 75 ml worden gebruikt die net zo lang meegaat als een gewone spuitbus van 150 ml, en dit met de helft van het drijfgas en driekwart van de verpakking. Het resultaat is dezelfde bescherming en verzorging, maar met 25% minder impact op het milieu.
Ook Colruyt, Delhaize en Carrefour sleepten een award in de wacht. Delhaize won met zijn skinpack vleesverpakking de award voor vermindering van verspilling, terwijl Colruyt de jury wist te overtuigen met zijn Ecobox in de categorie herkomst van de materialen. Carrefour won ten slotte in de end-of-life categorie met zijn Compy broodzak, die volledig bestaat uit hernieuwbare materialen.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]