Met Universem het Atomium in

Net als een elektron rond de kern van zijn atoom draait, graviteert het bedrijf Universem al tien jaar in het universum van de digital marketing. Daarom besloten de oprichters van deze 'Scale-Up' om op 12 oktober een succesvol decennium waardig te vieren in het Atomium. "Het verheugt ons dit moment te kunnen delen met onze klanten, onze partners en onze teams! Zonder hen was dit alles niet mogelijk geweest," zegt Hubert de Cartier, alvorens het woord te geven aan Sébastien François-Lavet, die de nadruk legt op "het belang van teamwerk in het voltooien van dit project, dat ontstaan is in de ondernemersclub van Namen". Een club waar ze trouwens de oprichters van zijn.
Meer dan 120 personen namen deel aan dit intieme avondfeest, waar veel constructieve gesprekken gevoerd werden over de stand van zaken van de digitalisering in België. Wij wijzen met name op de interventie van Laurent Hublet, adviseur van minister Alexander De Croo, over de voortgang van de digitale agenda op federaal niveau: de gelegenheid bij uitstek om enkele mooie projecten op initiatief van de regering onder de aandacht te brengen.
De avond werd opgeluisterd met een debat tussen Katia De Paepe (CEO van Noukie’s), Jean-Louis Van Houwe (CEO van de groep Monizze) en Thierry Geerts (Country Manager Google Belgium). Met Alain Gerlache als moderator werd er ten gronde gediscussieerd over de vele beloftes die de digitale transformatie de komende jaren zou moeten inhouden.
Universem, gevestigd in het Parc Créalys (Gembloux) en begonnen als online winkel, kon snel van koers veranderen en kapitaliseren op de expertise die parallel ontwikkeld werd: de natuurlijke referencing op de zoekmotoren en de analytics. In de loop der jaren heeft Universem een stevige reputatie opgebouwd en talloze prijzen binnengehaald. In 2015 werd het door EY uitgeroepen tot veelbelovende onderneming van het jaar en werden er nieuwe kantoren in Brussel geopend. In 2016 overschreed het bedrijf de kaap van de 20 medewerkers en werd het opgenomen in de 'Deloitte Fast 50'. Onlangs klom het op tot de eerste helft van het klassement dat werd opgesteld door de 'Financial Times' van de sterkst groeiende ondernemingen op Europees niveau.
Eerder dit jaar kondigde Universem de opening aan van zijn bureau in Parijs. Het is immers al lange tijd buiten onze landsgrenzen bekend. "De klanten die afkomstig zijn van de zeshoek worden steeds taalrijken en wij willen hen op dezelfde manier bedienen als onze Belgische klanten. Daarom hebben wij besloten ons in Frankrijk te vestigen, om dichter bij onze partners te zijn" aldus Simon-Pierre Breuls tijdens zijn inhuldigingstoespraak waarin hij de geschiedenis van het bedrijf uiteenzette. Vandaag telt het 31 medewerkers die werken voor bedrijven zoals Carrefour, EDF Luminus, Leonidas, UNICEF, Touring, Camber, Zetes (Panasonic Group), Degroof Petercam en Yves Rocher.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]