UNIZO goes digital: online ledenwerving versterkt printcampagne

Crea / News / Retail

Een digitale ledenwervingscampagne ondersteunt dit jaar voor het eerst de traditionele campagne die UNIZO voert om leden te werven. In september lanceert UNIZO, de Unie van Zelfstandige Ondernemers, elk jaar de ledenwervingscampagne. Die campagne heeft een dubbel doel: nieuwe leden aantrekken en bestaande leden uitnodigen om hun lidmaatschap tot het ondernemersnetwerk te verlengen. In het verleden verliep de ledenwerving vooral offline en via postmailings. Nu kiest UNIZO ervoor om ook op digitale promotie in te zetten. Zo wil ze haar wervingsinspanningen kracht bijzetten én direct meetbare resultaten uit haar campagne halen. Voor het uittekenen van de online strategie en het opzetten van de digitale adcampagne rekent UNIZO op iValue - haar digitale partner sinds april 2019.

Het creatieve concept focust op de groei die leden via de daadwerkelijke steun van UNIZO verwezenlijken. De UNIZO, support(er) voor wie groeien wil-campagne loopt nog tot eind december via SEA, Google Display Netwerk en Facebook en LinkedIn.

Credits:
- Agency: iValue
- Client: UNIZO
- Client contacts: Luc Missinne, Mike Van Loenhout, Julie Van Weehaeghe, Wendy De Valck - Account team: Romina Battaglia, Kevin Bultinck
- Creative team: Philippe Billiet, Elke Hubens
- Digital: Gilles Waterschoot