Upwave focust op customer research en conversie

Communication / News

Upwave is een nieuw bureau gespecialiseerd in customer research, conversie-optimalisatie en digitale strategie. Het bureau gaat voluit voor het realiseren van digitale groei bij klanten. Vanuit het kantoor in Mechelen onderzoekt Upwave voor bedrijven wat (potentiële) klanten tegenhoudt om meer uit te geven op hun online verkoopkanalen.  De oprichter van Upwave is Kristof Nizet (zie foto), die eerder groeitrajecten begeleidde voor onder andere Telenet, Proximus, Roularta, Sanoma en SBS Belgium en regelmatig spreekt op events over conversie of e-commerce.

Kristof Nizet, oprichter van Upwave: “Er wordt veel marketingbudget besteed aan de ontwikkeling van online verkoopkanalen en advertising om er mensen naartoe te sturen. Maar veel van die potentiële klanten of leads converteren niet. Met het optrekken van het marketingbudget of meer inzetten op performance marketing hopen bedrijven alsnog groei te realiseren. Wij helpen bedrijven om de motivatie en de triggers van hun doelpubliek beter te begrijpen. Op die manier weten we exact wat klanten drijft of tegenhoudt om beslissingen te nemen of geld uit te geven. Zo halen we meer resultaat uit marketing- en ontwikkelingsbudget.” Door middel van het Upwave research framework leren bedrijven hun klanten beter kennen om de juiste beslissingen te nemen en sneller te groeien. Dit zowel bij B2C als B2B bedrijven als in samenwerking met digitale bureaus. Upwave helpt tot slot bij het optimaliseren van landingspagina’s en A/B testing, het aanpassen van de prijsstrategie of zelfs het uitbreiden van het productaanbod.