Urbans vallen voor zinvolle marketing

Media / News

Out of home advertising kan aangenaam verrassen. Nu de sprint naar digitaal is ingezet, tillen mediabureaus creatieve stadsreclame naar het next level.

“Urban marketing laat je toe om op interactieve wijze gebruik te maken van de stedelijke context,” opent Dhan Claes, managing director bij Semetis. “Ons digitaal mediabureau koopt digitale mediaruimte aan, zoals DOOH-schermen in de straten van steden. Een van de partners waar wij mee samenwerken is sales house Glooh. We zetten ook real-time data in om de digitale schermen van een afstand aan te sturen in functie van bijvoorbeeld het tijdstip van de dag of de weersomstandigheden, waardoor wij reclameboodschappen op een leuke en creatieve manier kunnen overbrengen.”

Thomas De Greef, CEO van Kinetic Belgium & Luxemburg, vult aan: “Een belangrijk element in stedelijke communicatie is de geloofwaardigheid ervan. Je vertelt nu eenmaal geen leugens in het openbaar. Bovendien is de hedendaagse consument alsmaar kritischer, beter geïnformeerd en veeleisender. Merken beseffen dit maar al te goed. Aan de andere kant staat stadsreclame vandaag voor andere uitdagingen die gelinkt zijn aan de verwachtingen van een stedelijk publiek, dat zinvolle marketing verkiest. De reclamemuurschilderingen die in ons land opnieuw werden gelanceerd door Media Field zijn daar een mooi voorbeeld van. Dit is niet zomaar reclame, maar een zoete mix van street art en advertising, inclusief een ecologisch verantwoord aspect. Het Brusselse sales house verkoopt meer dan enkel en alleen advertentieruimte en wil eveneens het leven van mensen kleuren.”

>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN UW PUB MAGAZINE