Utopix, de startup die bedrijven en mediabureaus helpt bij het in beeld brengen van hun events, wil eventbureaus helpen bij hun digitalisering met behulp van live-streaming.
“De COVID-19-crisis schudt de eventsector helemaal door elkaar. Als professional in de sector is het onze verantwoordelijkheid om onze klanten innovatieve oplossingen te bieden en een nieuwe manier te vinden om evenementen te produceren en te consumeren,” zegt Maxime Arcari, CEO van Utopix.
Dat wil Utopix doen aan de hand van live-streaming. Concreet maakt live-streaming het mogelijk om een evenement met een groot publiek te delen door het live uit te zenden op sociale netwerken zoals Facebook, YouTube en LinkedIn. Ook door de lockdown kende live-streaming een snelle opkomst, waardoor het een uitstekende gelegenheid is voor bedrijven om contact te houden met hun publiek en hun activiteiten voort te zetten.
Recente studies tonen aan dat live-streaming vandaag een van de meest populaire formaten onder internetgebruikers is. Zo zou 80% van de internetgebruikers liever naar een live Facebook-feed kijken dan dat ze een artikel lezen. Daarenboven zou live video 10 tot 20 keer langer bekeken worden dan video on demand.
“Live-streaming is ongetwijfeld een technologie waar we de komende maanden op zullen moeten vertrouwen om ons publiek een dynamisch, toegankelijk en efficiënt format te bieden. We kunnen niet zomaar stoppen met communiceren. We moeten gewoon andere manieren vinden,” besluit Arcari.
Meer informatie over de live-streaming oplossing van Utopix vindt u op de website.