Valentijn? Soms hebben rozen doornen

Krachtig inhaken op Valentijn, dat doet communicatiebureau Absoluut in de nieuwe campagne van de federale overheid rond gelijke kansen. Te midden van alle romantische, zeemzoeterige campagnes springt één boodschap in het oog: op Valentijn worden honderd vrouwen, mannen en kinderen in België verkracht. Net als elke dag.
Om die krachtige kernboodschap over te brengen, werkte Absoluut niet met choquerende beelden, wel met de sterke symboliek die tijdens de Valentijnsperiode rond rozen hangt. In een opvallende spot worden honderd rozen kapot geknepen, uit elkaar getrokken en gebroken, een verwijzing naar alle slachtoffers van seksueel geweld, tot wel honderd per dag. Het filmpje is in alle nationale bioscopen en op social media te zien. De hashtag #100perdag roept iedereen op om zijn/haar verontwaardiging rond seksueel geweld te delen.
Op Valentijn zelf verschijnt een Boodschap van Algemeen Nut op Eén, La Une en La Deux, en top topicals in de Nederlands- en Franstalige editie van Metro. Op de landingspagina seksueelgeweld.be vinden zowel slachtoffers als hun familieleden of vrienden meer informatie over seksueel geweld en de aangifteprocedure. Ten slotte zette Absoluut samen met de nachtelijke rozenverkopers een guerrilla-actie met geknakte rozen op touw.
Credits
Creatie: team Absoluut
Productie : Frederik Zaman
Fotografie: Frieke Janssens
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]