Van de echte naar de virtuele wereld

Du réel au virtuel - Benoit Van Cottem - pub9-2012

Vertaalde artikels

Mediabureau Posterscope, pionier en expert in Out of home-media, en specialist in zoekmachinemarketing iProspect hebben hun krachten verenigd om de doeltreffendheid van een mediastrategie te bewijzen, waarbij Out-of-Home (OOH) en Search (SEA/SEO) worden gecombineerd. Het doel van de actie, die ‘Go ooh’ werd genaamd, was de kracht van out-of-home-media om online verkeer te doen ontspruiten te promoten, maar ook om aan te tonen dat een goed uitgewerkte search-strategie het mogelijk maakt om het internetverkeer dat zo ontstaat zeer precies te richten. Het project werd ondersteund door verschillende regieën (Clear Channel, JCD, Indoor Media, Google).
De resultaten tonen aan dat out-of-home een schitterend activeringstool is waarmee je bezoekers in de echte wereld kunt rekruteren en uitnodigen om de interactie voort te zetten in de virtuele wereld. Dankzij de grote dekking en de kracht van de herhaling is out-of-home in staat om een korte boodschap in een mum van tijd over te brengen op een groot publiek. Achteraf kan de boodschap online dan perfect verder worden uitgewerkt.