VANDEN BORRE: BEST RETAIL HI-FI ELECTRO BRAND

Best Brands / News / Research

Sinds 17 maart weten we welke merken in 2019 de harten en de portemonnee van de Belgen hebben veroverd. In de categorie "Best Retail Hi-Fi Electro Brand” van Best Brands 2020 is dat Vanden BorreServiceplan, het bureau achter Best Brands, vertelt waarom het merk een verdiende winnaar is.

Hoewel MediaMarkt de hoogste Share of Market heeft en Bol.com de hoogste Share of Soul, is het Vanden Borre die dit jaar de Best Retail HI-FI Electro Brand award wint. MediaMarkt volgt op kleine afstand en Bol.com neemt de derde plaats. Vanden Borre maakt deel uit van de Fnac Vanden Borre-groep, een referentie op de Belgische markt voor audio, TV, multimedia en huishoudtoestellen, en van de Fnac Darty-groep, een van de grootste distributeurs van huishoudelijke toestellen, culturele producten en technische producten in Europa met een omzet van 7,4 miljard en 26.000 medewerkers. In België werken meer dan 1.200 medewerkers dagelijks aan de uitvoering van de strategie van Vanden Borre: “De Akte van Vertrouwen”. Vanden Borre maakt het verschil dankzij de 10 engagementen van dit contract, 10 beloftes voor een maximum aan tevreden klanten. Die omvatten niet alleen een uitstekende service en klantenondersteuning voor, tijdens en na de aankoop, maar ook een breed gamma aan producten, zorgvuldig geselecteerd door specialisten zodat elke klant het toestel vindt dat perfect past bij zijn situatie en behoeften. En dit alles met de garantie van de laagste prijs.

Als multichannel-distributeur met een klantgerichte aanpak begrijpt Vanden Borre dat de consument van vandaag op zoek is naar snelheid, gemak en personalisatie. Daarom bouwt het merk verder op hun 73 winkels verspreid over heel België en op hun referentiewebsite vandenborre.be. Het merk heeft de voorbije 3 jaar 10 winkels geopend om onder meer zijn positie in Wallonië te versterken en zal de komende 2 jaar nog meer uitbreiden. Met de FBD-groep hebben ze bovendien 10 Vanden Borre Kitchen-winkels geopend, met de ambitie om in de toekomst 50 verkooppunten te bereiken.

Het omnikanalisme zoals ontwikkeld door Vanden Borre biedt klanten de mogelijkheid om de route te kiezen die het best bij hen past en laat het merk toe om hen diensten aan te bieden zoals een levering op de volgende dag, Click & Collect binnen 30 minuten en levering binnen 2 uur. Via zijn 73 winkels in heel België, die door 11 miljoen bezoekers per jaar worden bezocht, werkt Vanden Borre voortdurend aan het aanbieden van de meest aangepaste producten aan de behoeften van de consument en aan een uitstekende klantenservice, wat van dit merk het meest gewaardeerde Retail HI-FI Electro-merk van 2020 maakt.

OVER BEST BRANDS

Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: het bouwen van sterke merken. Merken die zowel economisch als emotioneel presteren.  Een onderzoek onder 5.000 consumenten, waarbij we 350 merken uit 21 verschillende bedrijfssectoren analyseerden, leidde tot een ranglijst met de Best Brands. Met een studie van de emotionele en sociale relaties die consumenten ontwikkelen met uw merk en met de concurrentie, kan uw merk de KPI's van bestaande klanten verhogen, het consumentengedrag beter begrijpen, de klantenwerving en -retentie verhogen en het toekomstige succes vormgeven.

Benieuwd naar de resultaten van uw merk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via info@bestbrands.be.