Vanksen neemt Utopix onder handen

Design / Luxemburg / News

Utopix koos voor Vanksen voor het begeleiden bij zijn wereldwijde rebranding en de revisie van zijn site. Een complete turnaround voor de Brusselse start-up, die in Vanksen een nieuwe partner vond om zijn ambities waar te maken.. Utopix krijgt een nieuwe look die er wat artistieker uitziet. Moderner ook, en met een opvallende, multifacetachtige "O", die uitnodigt tot samenwerken en delen. "Ons oude logo was minder eigentijds en te kleurrijk, wat de neiging had om onze identiteit te ondermijnen. We wilden een logo dat de kernwaarden uitdrukt: menselijkheid, samenwerking en flexibiliteit," zegt Maxime Arcari, CEO en Co-founder van Utopix Pictures.

Naast het grafische redesign ontwikkelt Utopix, onder begeleiding van Vanksen, ook de copywriting- en redactionele componenten van de dienstverlening. De nieuwe positionering wordt voortaan belichaamd door de baseline: "We creëren inspirerende verhalen". Pierre Hubin, senior artdDirector bij Vanksen: "We hebben ons vrij en efficiënt kunnen uitdrukken dankzij het totale vertrouwen tussen Vanksen en Utopix. Het was een ultra-constructieve samenwerking die meteen de goede kant op ging." Er kwam overigens ook een nieuwe website, www.utopix.com, waarvoor Vanksen Utopix heeft begeleid en geadviseerd over webdesign, UX en SEO.