22 jaar na haar oprichting vernieuwt Vanksen, onder impuls van haar gedelegeerd bestuurders Cécile Lorenzini en Armand Lebrun, haar visuele identiteit. Met de nieuwe baseline wil het bureau haar fundamenteel digitale DNA nog maar eens bevestigen: ‘Digital Brand Empowerment’.
Vanksen stelt inderdaad merken en hun uitdagingen op het gebied van marketing en digitale communicatie centraal in haar missie. Via 6 expertisegebieden (Brand Design, Digital Platform, Performance, Brand Protection, Data & Analytics, Social) analyseert het bureau de evolutie van maatschappelijke en digitale trends.
Centraal in het nieuwe logo staat een groene ster, die de leidende rol van de Vanksen-werknemers symboliseert. Als pionier op het gebied van digitale innovatie in elk van zijn activiteiten, heeft deze herpositionering ook tot doel de werknemers op de eerste plaats te zetten.
In een tijdperk van toenemende diversiteit verrijkt het bureau eveneens zijn kleurenpalet door van lichtgroen naar een rijker scala aan tinten te gaan. De dominante aanwezigheid van zwart speelt tegelijkertijd in op een contrasteffect, waardoor de naar voren gebrachte boodschappen worden versterkt. Het gebruik van zwart gaat ook hand in hand met de wens om de koolstofimpact van de Vanksen-website, bijgewerkt ter gelegenheid van deze rebranding, te optimaliseren.
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]