Var, de mediaregie van de VRT-merken, lanceert een campagne die de vele kwaliteiten van het medium radio in de verf zet. In de radiospots doet Nico Sturm ons anders over radio nadenken en knipoogt daarbij naar andere media. Zo is er een spot over het grote bereik: maar liefst 8,7 miljoen Belgen luisteren elke week naar de radio, een straf cijfer dat menig influencer in verlegenheid brengt. Een andere spot heeft het over geloofwaardigheid en brand safety, waarbij er fijntjes op wordt gewezen dat er op radio geen fake news of clickbait bestaat. Ook de narratieve en beeldende kracht van radio wordt uitgespeeld als ‘theatre of the mind’. Tenslotte herinnert een advertentie er ons aan dat radio een echte traffic booster is die de instroom naar je site tot wel 46% kan verhogen. De campagne is van de hand van Lucy en loopt ook op social media en in de vakpers.
Credits
Client: Var
Contacts: Saskia Schatteman, Marit Ginevro
Agency: Lucy
CD: Laurent Dochy, Iwein Vandevyver
Creation: Thomas Thysens
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Maïté Camerman
Audio Production Company: Radiospotcel @VRT
Audio Creative Coach: Evelien Dockx
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]