VAR, RMB en Clear Channel verslaan samen Olymische Spelen

Media / News

Var, RMB en Clear Channel lanceren samen een creatief multimediaal aanbod, 100% gewijd aan de Olympische Spelen. Het is een
nationale samenwerking die voor een sterke zichtbaarheid van de adverteerders moet zorgen, klinkt het.

Naar aanleiding van de Olympische Spelen in Parijs bundelen VRT, RTBF, Var, RMB en Clear Channel voor de tweede keer hun krachten met een nationaal overkoepelend sponsoraanbod. Een breed scala aan (online en offline) mediakanalen moeten de Olympische Spelen toegankelijk maken voor heel België. "In navolging van het succes van onze bekroonde AMMA-case 'Moment of the day' lanceren we dit jaar opnieuw een nationaal aanbod voor Belgische adverteerders," verklaart Rudi Janssens, Chief Commercial Officer bij Var. "De Olympische Spelen 2024 beloven het hoogtepunt te worden van de sportzomer van 2024, zeker nu het event in Parijs plaatsvindt. Voor beide publieke omroepen en hun saleshouses is dit het uitgelezen moment om de samenwerking te bekrachtigen. Het resultaat is een unieke aanpak voor adverteerders die een nationale dekking beogen tijdens dit mediamoment." 

"Na ‘Moment of the day’, een actie die we hebben opgezet ter gelegenheid van het WK voetbal 2022, is dit de tweede keer dat vijf Belgische partners (drie regies en twee omroepen) samenwerken om een project te realiseren waarmee adverteerders een creatieve én nationale multimediacampagne kunnen voeren rond een evenement met grote impact," stelt Grégory Vandenschrick, Sales Director bij RMB. "We zijn ervan overtuigd dat samenwerking ons sterker en doeltreffender maakt bij onze klanten. Daarom zijn we erg blij met dit constructieve, commerciële partnership dat de complementariteit van de media centraal stelt en adverteerders een mogelijkheid tot grootschalige communicatie biedt." Ook Baudouin van de Berg, Sales Director bij Clear Channel Belgium, vond het niet meer dan terecht dat hun samenwerking wordt verdergezet: "De gebundelde kracht van onze online en offline media laat zien dat we adverteerders innovatieve communicatieoplossingen kunnen bieden om hun doelgroepen de hele dag door te bereiken, zowel binnenshuis als buitenshuis, en op nationaal niveau," laat hij optekenen.

De Olympische Spelen zullen de komende jaren nooit meer zo dicht in onze achtertuin plaatsvinden. Zowel VRT als RTBF zullen net zoals bij de vorige edities alle middelen en kanalen inzetten om de diverse sportdisciplines tot bij iedere Belg te krijgen. Zoals ze reeds deden voor het WK voetbal vorig jaar, zullen de openbare omroepen ook ditmaal de hoogtepunten van de Olympische Spelen niet alleen op hun eigen kanalen uitzenden, maar ook in stations en op straat via de DOOH-schermen van Clear Channel. Dankzij merkintegratie via speciale videocontent van VRT en RTBF kunnen adverteerders hun merk exclusief claimen via de beelden op de DOOH-schermen van Clear Channel.

Het project loopt van 24 juli 2024 tot 12 augustus 2024, de dag na het einde van de Olympische Spelen. Het is volgens de drie bedrijven zelf een primeur om in het kader van de Olympische Spelen zo'n concept op alle media te kunnen combineren met contentsynergie.