RTL Group merkt een sterke stijging in zijn halfjaarlijkse resultaten. Zo steeg de omzet gemiddeld met 3,8% (tot 2,8 miljard euro) en nam de nettowinst met bijna 74% toe (tot 351 miljoen euro). Ook de reclame-inkomsten stegen in bijna alle landen waar de RTL aanwezig is, behalve dan in Frankrijk. In Duitsland boekte de RTL zelfs een vooruitgang van 7%, en in België steeg de omzet - ondanks de schattingen van de RTL dat de televisie-advertentiemarkt gedaald zou zijn met bijna 1% - met 2%. De digitale activiteiten van de groep, waaronder de VOD-diensten en de websites, bereikten 42,4 miljard views, wat goed is voor een stijging van +171% vergeleken met het voorbije jaar. De gespecialiseerde dochteronderneming Fremantle en de 210 Youtube-kanalen hebben dan weer 6,1 miljard kijkers aangetrokken, een domein waarin de RTL zich volgens De Tijd voortaan nog beter wil ontwikkelen met investeringen van zo’n 150 tot 250 miljoen euro per jaar.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]