Veilig op de weg met FIA en JCDecaux

JCDecaux België plaatst in samenwerking met de Internationale Automobielfederatie FIA de allereerste wereldwijde out-of-home campagne voor verkeersveiligheid op haar netwerken, vanaf vandaag 23 mei 2017. Wereldwijd werd de campagne #3500LIVES vertaald in bijna 30 talen, en gelanceerd op 10 maart. In de loop van 2017 zal ze in meer dan 70 landen te zien zijn. Ze genereerde sinds de lancering naar schatting al bijna 1 miljard contacten.
Met deze concrete en positieve aanpak wil de campagne #3500LIVES fietsers, voetgangers, motorrijders en automobilisten sensibiliseren en hen ertoe aanzetten eenvoudige, gemakkelijk toepasbare en efficiënte regels aan te wenden. De campagne stelt een « gulden regel » voor die wordt belichaamd door een bekende ambassadeur. In België is dat Pharrell Williams. De ambassadeurs doen allemaal persoonlijk en belangeloos mee en zullen zich inzetten voor deze zaak. Deze boodschappen worden ook gedragen door instellingen zoals het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Op 20 februari 2017 hebben de FIA en het CIO een protocolakkoord ondertekend over de promotie van gemeenschappelijke campagnes over verkeersveiligheid op hun gedeelde platformen, vóór alle sportevents.
Deze campagne met als motto « Sign up, stay safe, save lives 2», zet de rol in de verf die ieder van ons kan spelen om de weg veiliger te maken voor alle weggebruikers. Al deze weggebruikers worden ook opgeroepen om hun engagement te betuigen, door een manifest te ondertekenen (www.fia.com/3500lives) om de regeringen ertoe aan te zetten verkeersveiligheid als een prioriteit te beschouwen door effectieve wetgeving uit te vaardigen over de belangrijkste risicofactoren op de weg.
De 13 ambassadeurs die de campagne steunen, zijn sportlui zoals Yohan Blake, Haile Gebreselassie, Antoine Griezmann, Vanessa Low, Rafael Nadal en Wayde van Niekerk, F1-piloten zoals Fernando Alonso, Felipe Massa, Marc Marquez en Nico Rosberg, artiesten zoals Pharrell Williams en Michelle Yeoh en politieke figuren zoals Anne Hidalgo.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]