Vertrouwen in BeCommerce stijgt

Liefst 90% van de Belgen heeft positieve ervaringen met online shoppen. Dat blijkt uit het “Trust-onderzoek” van BeCommerce, de Belgische vereniging van de online handelaars. Het Trust-onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Drobots, peilt naar het vertrouwen dat de consument heeft in de online handel en naar het vertrouwen in het label dat BeCommerce na een strenge audit aan haar leden toekent. De resultaten van de studie tonen aan dat dit vertrouwen sterk is gegroeid met maar liefst 12%.
BeCommerce heeft voor de vierde keer een uitgebreide studie laten uitvoeren die peilde naar de online koopervaring, de bekendheid van het BeCommerce-label en naar het vertrouwen dat dat label bij de consument oproept. Daaruit is gebleken dat 57% van de online consumenten het label kent (vorig jaar was dit nog 50%) en dat 88% van de consumenten die het label kent, er ook vertrouwen aan schenkt. De Trust Index meet met een cijfer tussen nul en één in welke mate de e-handelaars die lid zijn van BeCommerce voldoen aan alle kwaliteitsvoorwaarden die de vereniging oplegt en in welke mate ze het label ook visueel onder de aandacht van de online shopper brengen. Dat gaat onder meer over het winkelcomfort, de veiligheid van betaling en de privacy. Wie aan alle voorwaarden voldoet, wordt ‘gecertificeerd’ en krijgt het BeCommerce-label. Op dit moment heeft BeCommerce een Trust index van 0,9. Die index wordt berekend op basis van het percentage BeCommerce-leden dat gecertificeerd is (92%) en de leden die het BeCommerce-label zichtbaar op hun webshop plaatsen (76%), al dan niet met een doorklikbare link naar het certificaat. Door de nauwe samenwerking van BeCommerce met E-commerce Europe is voor de eerste maal ook de plaatsing van dit label in kaart gebracht. Inmiddels hebben 107 webshops die aangesloten zijn bij BeCommerce het label van E-commerce Europe op hun webshop geplaatst.
Met de Trust Trend onderzoekt BeCommerce het toenemende vertrouwen dat consumenten hebben in de werking van BeCommerce, aan de hand van een hele reeks parameters. Zo blijkt uit het onderzoek 2015-2016 dat het BeCommerce-label nog bekender is geworden en dat het label online veel prominenter aanwezig is. Voor het eerst nemen we ook de impressies van het label op mobiele websites op. Het aantal impressies van het label stijgt met 30 miljoen tot 287 miljoen. Andere vaststellingen zijn onder meer dat het aantal BeCommerce-leden jaar na jaar toeneemt. Ten slotte wordt er ook strenger toegekeken op de naleving van de kwaliteitsvoorwaarden van BeCommerce-leden. Sinds dit jaar kunnen de leden twee maal per jaar een gratis veiligheidsscan (OWASP Top 10) laten uitvoeren. Inmiddels zijn 335 webshops safe bevonden. Al deze factoren zorgden ervoor dat de Trust Trend met maar liefst 12% is toegenomen.
Het BeCommerce Label Review systeem is een nieuwe troef van BeCommerce. Deze widget is inmiddels geïmplementeerd bij 22 webshops. Op deze manier kunnen consumenten een beoordeling en rating achterlaten via het BeCommerce Label op de webshops van de leden. Momenteel loopt er een mobile first campaign om het BeCommerce Label verder te stimuleren. Deze campagne focust zich vooral op de social media, waardoor de brand awareness niet alleen meer opgemerkt wordt op de webshops van de BeCommerce leden. Voor 2017 wordt dan ook verwacht dat deze campagne het BeCommerce Label een nog grotere stimulans zal opleveren. Voorzitster van BeCommerce Patricia Ceysens is tevreden met de start van de online campagne. “Vier dagen na de lancering van de campagne op 9 december werd ons BeCommerce filmpje al 100.000 keer bekeken op YouTube.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]