VIA lanceert whitepaper over television reach

Agenda / Media / News

  • 09/12/2021 16:00
  • (online)

De digitalisering is onstuitbaar en bijzonder impactvol, ook in de mediasector. Meer specifiek op het vlak van de tv- en videoconsumptie zien we dat het lineaire kijken evolueert. Er zijn nieuwe touchpoints bijgekomen en het ‘on demand’ kijken is in opmars. "ATAWAD" (anytime, anywhere, any device) wordt het nieuwe normaal.

Die evoluties hebben ook een effect op het bereik van reclamecampagnes op televisie. De dalende tendens in het live kijken, in combinatie met een hoog reclamevermijdingsgedrag bij uitgesteld kijken, zet de markt onder druk. VIA kwam al in augustus met een visienota om oplossingen te formuleren die geleidelijk uitgerold zullen worden. Tegelijk groeide het idee om een whitepaper samen te stellen die een overzicht geeft van de evoluties en die de recepten in kaart brengen van reclamebereiksopbouw in de toekomst. Op 9 december, om 16 uur, organiseert VIA een webinar waarin deze whitepaper wordt toegelicht. Deze sessie is open voor iedereen, mits voorafgaande inschrijving.

Op het programma:

  • Is advertising heading for an audience crisis?
    Verslag van een rondetafel met internationale tenoren, onlangs door GfK georganiseerd.
  • Rethinking TV reach in the digital age
    Een presentatie van de belangrijkste topics uit de whitepaper.
  • The future:One Connected Video Ecosystem
    De nabije toekomst zal heel wat nieuwe mogelijkheden bieden.

De sprekers van dienst zijn Wilfried Celis (Voorzitter VIA), Delphine Van Kerckhove (Sales Director IP Belgium), Wout Dockx (Secretaris Generaal VIA) en Katty Roberfroid (voorzitter Egta).

Inschrijven kan via de website www.thinkvia.be of rechtstreeks via onderstaande link.

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_2zLacLziR8WwvqfSuAHetg