VIA: The State of the Attention Economy

Agenda / Media / News

  • 24/05/2022
    10:00 - 11:00
  • (webinar)

Op dinsdag 24 mei organiseren VIA en haar Nederlandse zusterorganisatie Screenforce het webinar The State of the Attention Economy, met keynote sprekers Karen Nelson-Field en Florian Passlick. Aandacht wordt een steeds belangrijkere maatstaf die toelaat om touchpoints te vergelijken en om hun effect beter te begrijpen. Karen legt uit hoe merken aandacht kunnen aanwenden om hun online reclames beter te meten en hun digitaal ecosysteem beter in te richten. Florian presenteert de resultaten van het Track the Success onderzoek, dat het kijkgedrag meet in een natuurlijke thuissituatie.

Afsluitend vind er een discussie plaats met Michel van der Voort (Directeur Screenforce), Tim Van Doorslaer (VIA Belgium), Michael Willems(Director of Strategy & Planning Dentsu Benelux) en een grote adverteerder uit de Benelux over de inhoud van de presentaties. De belangrijkste vraag voor de discussie is: briefen adverteerders nu al hun mediabureaus om aandacht voor reclames als KPI op te nemen?

Webinar
Datum: dinsdag 24 mei
Tijd: 10u00 – 11u00

Deelname is gratis.

Meer informatie over de webinar en de sprekers vind je op de eventwebsite waar u zich kan eveneens kan inschrijven.
https://18pvggp.momice.events/.

Karen Nelson Field

Professor Karen Nelson-Field is mediawetenschapper en oprichtster van het onderzoeksbureau Amplified Intelligence. Ze geeft een samenvatting van haar blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel, waarin ze uitlegt hoe merken aandacht kunnen aanwenden om hun online reclames beter te meten en hun digitale ecosysteem beter in te richten. Een van haar conclusies is dat ongeveer 75% van de online reclames waar adverteerders voor betalen, tegen een standaard die ze vertrouwen, niet het verhoopte resultaat oplevert. Ook geeft ze een update van de nieuwe onderzoeken die vandaag door Amplified Intelligence uitgevoerd worden.

 

Florian Passlick

Florian Passlick is Senior Research Consultant binnen de Brand and Media Experience unit van onderzoeksbureau Eye Square. Hij presenteert de resultaten van het Track the Success onderzoek. Doelstelling van dit onderzoek is om meer inzicht te krijgen in waarom tv-reclame op het vlak van effectiviteit beter scoort dan social videoreclame. Een van de conclusies van Eye Square is dat kijkers meer ontspannen naar tv-reclames kijken dan naar videoreclames en dat tv-reclames een natuurlijk onderdeel vormen van de tv-content, hetgeen de effectiviteit verhoogt.