Viacom Vlaanderen begint 2017 met sterke groei


Spring-Break-1-1 MTV

Media / News

Spring-Break-1-1 MTVViacom International Media Networks Benelux begint het jaar sterk met een flinke groei voor haar zenderportfolio voor volwassenen in Vlaanderen. Het zenderportfolio (MTV, Comedy Central, Spike) laat een totale groei zien van +166% onder volwassenen (18-44 jaar). De sterke groei is te zien bij MTV (+234%) waarmee de zender een marktaandeel claimt van 1%. De kinderzender Nickelodeon groeide in januari 2017 met +16% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar en bereikte daarmee een marktaandeel van 8,4%. Nick Jr., de zender voor de allerjongsten, groeide in januari met +57% naar een marktaandeel van 8,5%.

Viacom International Media Networks is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, games en apps. Naast internationale shows brengt Viacom Benelux lokaal geproduceerde shows voor televisie en web. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Entertainment-merk MTV, de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike en de Kids & Family-merken Nickelodeon en Nick Jr. deze merken behoren tot de grootste van de wereld.