Antwerpen viert één eeuw Olympische Spelen (met een jaar coronavertraging) in stijl: een monument met de ringen reist de stad door, vergezeld van acht obelisken die de kleine geschiedenis van de Spelen van 1920 vertellen, en vijf luisterverhalen die de tijd van toen tot leven brengen. Blikvanger van de campagne? Een mood movie waarin geprojecteerde atleten de binnenstad heroveren. Wout Neys, creatief directeur bij Viavictor: "Antwerpen dat een blijvend monument krijgt voor de Spelen, dat is historisch. En zo'n gebeurtenis verdient een campagne die inspeelt op de trots van de Antwerpenaren. Dat hebben we in de film willen steken door de stad op zijn mooist te tonen, terwijl ze overspoeld wordt door reusachtige atleten die na een eeuw terugkomen en de ringen als cadeautje voor ons mee hebben."
"De film is overigens een technisch huzarenstuk: de geanimeerde atleten werden écht op de muren geprojecteerd en uit een rijdende auto gecapteerd, en de muziek werd speciaal voor de film gecomponeerd Jasper Charlet, student aan het Antwerpse conservatorium. Pluimen op de hoed van productiehuis ZMO en regisseur Jonas Poeckens om het geheel zo mooi te maken."
Expo met luisterverhalen
De ringen reizen nu in etappes de stad rond, en worden daarbij vergezeld door een expo met beelden en (vooral) kleine verhalen van de Spelen. Zoals dat van de diefstal van de Olympische vlag van de poort van het Kiel. Wouter Neys: "We namen de luisterverhalen op samen met Studio Helsinki, en met de stemmen van o.a. Pieter Embrechts en Ella Leyers zijn ze ook bijzonder leuk voor wie tot nu toe niet veel had met de Spelen. We hopen uiteraard dat de Spelen in Tokio straks echt kunnen plaatsvinden. Maar als dat niet lukt, zal de Antwerpenaar toch alvast de sfeer van de grote dagen kunnen opsnuiven op en rond het monument van de ringen."
Credits
Client: SportingA (Stand Antwerpen)
Client contact: Joost Van der Vliet & Marleen Jespers
Agency: viavictor
Strategic director: Matthias debruyn
Creative director: Wout Neys
Project management: Liesbeth Buysse
Account management: Ben Van Gils
Online marketing: Anneke Van Gemert
Design: Lynn Van den Broeck, Caroline De Cock & Lotte Wouters
Film
Productie: ZMo Productions Director: Jonas Poeckens AD: Louise De Groef
DOP: Kwinten Bergé
1AC: Boris Godefroid & Pieter-Jan Neirynck Cadreur: Patrick Otten
Grip: Lester Otten
Crane Operator: Benjamin Speyer
Gaffer: Hassel Dehaes & Mattijs Nackaerts Bestboy: Kato Stevens
Drone: Michiel Van Son
Projecties: Auvicom
Visuals: Wes Nijssen
Edit: Preben Verlinden & Nick Read Grading: Florian Keirse Sounddesign: Feras Daouk Soundtrack: Jasper Charlet Grafiek: Sarah-Marie Ingelaere Serviced by: The Movie Lot
In samenwerking met het Koninklijk Conservatorium Antwerpen
Expo
Exponanza
Luisterverhalen
Scenario: Lars Damoiseaux & Matthias Debruyn Studio: Studio Helsinki
Coach: Tom Brillouet & Patrick Giets
Muziek : Tom Brillouet & Stef Caers
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]