Viavictor vindt buddy’s voor ArmenTekort

Crea / News

De Antwerpse vzw ArmenTekort haalt mensen uit kansarmoede door hen te koppelen aan kansrijke buddy’s. Viavictor zocht en vond de sleutel om die kansrijke Antwerpenaren te doen nadenken over dat thema en zich op te geven voor zo’n traject.

“Af en toe creëer je als bureau een campagne die voor 100% voldoet aan het oude McCann-mantra. De copy lijkt eenvoudig, maar heeft een hardnekkig weerhaakje bij kansrijke Antwerpenaars. Door hen héél direct aan te spreken, wekken we aandacht én openheid voor de complexe boodschap,” vertelt Matthias Debruyn.

De OOH-campagne werkt in op een breed publiek, met een pittige boodschap. “Maar de one-to-one communicatie gaat nog een stapje verder. Daarin schakelen we bestaande buddy’s in die met een postkaartje als conversation starter het gesprek aangaan met kansrijke buren.”  De claim op die kaartjes? “Ik las iets over kansarmoede en moest aan jou denken. Zo’n boodschap komt binnen natuurlijk en opent meteen het gesprek. De boodschap plakt en pakt in Antwerpen. ATK zag nooit eerder zoveel kandidaat-buddy’s toestromen. Daar heeft de timing ook mee te maken natuurlijk: richting eindejaar, in een coronajaar, staan de morele zakken van de mensen wat verder open.”

Credits:
Client: ArmenTekort vzw
Client contact: Rik Rijnders, Catherine Campo
Strategic director: Matthias Debruyn
Creative director: Wout Neys
Project manager: Liesbeth Buysse
Creatie: Caroline De Cock, Lynn Van Den Broeck, Lotte Wouters

Online marketing: Anneke van Gemert