Shane Smith is Cannes Lions Media Person of the Year. Behalve oprichter en ceo van Vice Media is hij een geprezen journalist en televisieproducent. Met zijn journalistieke en productionele werk viel hij in de prijzen op de Emmy, Peabody en National Magazine Awards. Shane Smith houdt niet alleen van goeie journalistiek maar ook van creatieve reclame: als jongeman was hij naar eigen zeggen dol op de reel van de Cannes Lions.
Shane Smith maakte van het magazine Vice een toonaangevend globaal mediamerk, met televisienetten, een mobiele studio, digitale kanalen, een eigen creatief bureau en zelfs een eigen filmmaatschappij. Onlangs nog sloot Shane Smith akkoorden met toonaangevende mobiele, digitale en lineaire platformen om de merkinhoud van Vice verder over de wereld te verspreiden.
De Media Person of the Year Award werd in 1999 in het leven geroepen om vernieuwers in de mediawereld te bekronen. Shane Smith ontvangt de prijs tijdens een ceremonie op woensdag 22 juni 2016.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]