VIER brengt kortste reclamespot ooit met Gordon

Crea / News

01_GORDON_FRAMETerwijl Vlaanderen aan z’n scherm gekluisterd zat op zoek naar al of niet verborgen tips over de identiteit van De Mol, gebeurde er tijdens de reclameblokken op VIER iets vreemd. Een verborgen tip over De Mol? Nee hoor, gewoon een héél erg korte reclamespot. “World’s Shortest Ad” viel er te lezen als je in slowmotion keek. Een reclamestunt van biermerk Gordon.
Het Belgische-Schotse biermerk dat ‘Nothing to prove’ heeft, maakt geen lange, saaie commercials maar net hele korte. “Korter kan niet meer,” klinkt het bij Gordon. De spotjes zijn inderdaad maar één frame lang, 1/25ste van een seconde dus. En aangezien je kan terugspoelen, op pauze zetten of zelfs in slow motion kan kijken, kun je de spot toch bekijken, dit in combinatie met social media: via Facebook kondigt Gordon aan wanneer er een ‘spot’ aankomt, wie hem kan fotograferen en dat post, wint een bierpakket. « We vinden dit een intrigerend en innovatief idee voor het merk Gordon. Zeker in deze tijden van discussie of reclame al dan niet doorspoelbaar moet kunnen zijn, is dit een actie waarbij de kijker gestimuleerd wordt om actief iets te doen met reclame, namelijk terugspoelen en pauzeren om het goed te bekijken. Wij geloven in creatieve reclame waar interactie met onze kijker belangrijk is en daarom stellen wij VIER hier graag voor open, » aldus Steve Brouwers, creative director bij SBS. De campagne loopt nog enkele weken en zal exclusief op VIER te zien zijn doorheen de programmatie.