Vierde generatie neemt leiding Terre Bleue over

News / People / Retail

Peter Perquy is sinds kort de nieuwe CEO van Terre Bleue. Daarmee is hij de vierde generatie die aan het roer staat van het modehuis. Tegelijk onderging Terre Bleue met de overname van de labels Gigue en Zilton een strategische transformatie tot Duror Fashion Group.

Peter Perquy

In 2009 zette Peter Perquy zijn eerste stappen in het familiebedrijf: eerst als productmanager, daarna als commercieel directeur. Een traject dat zijn vader zo voor hem had uitgestippeld, met de bedoeling hem klaar te stomen voor de functie van CEO. Eerder dit jaar droeg Dirk Perquy uiteindelijk de fakkel over aan zijn zoon Peter. Terre Bleue onderging op dat moment ook een strategische transformatie, met de overname van het Belgische Gigue en Zilton en de omvorming tot Duror Fashion Group. Daarmee toont het modehuis de ambitie om te groeien en blijft het tegelijk inzetten op een langetermijnstrategie. “We blijven een familiebedrijf dat zeer weloverwogen beslissingen neemt, met een strategie op zeer lange termijn," benadrukt Peter Perquy.

Het uitbouwen van een optimale omnichannelstrategie ziet de nieuwe CEO daarbij als dé uitdaging voor de komende jaren. Een gewijzigd bestedingspatroon bij consumenten – met de opkomst van mobiel internet en smartphones wordt het consumentenbudget verdeeld over steeds meer categorieën – en de opkomst van e-commercegiganten zorgde ervoor dat formules die vroeger werkten plots niet meer levensvatbaar blijken. 
Peter Perquy: “Hard werken is niet meer voldoende om te overleven in het huidige retaillandschap. Vandaag is het ook een kwestie van de juiste dingen doen. Daarom werken we aan een perfecte mix van distributiekanalen – met de multibrandwinkels, onze eigen boetieks en de online shop als belangrijkste touchpoints - en een optimale stroom tussen die kanalen. Door consumenten overal dezelfde goede service te bieden, willen we sterke merken blijven in een geglobaliseerde retaileconomie.” 

Corporate wellbeing komt op de eerste plaats

Naast de uitbouw van die optichannelstrategie en de integratie van de recente overnames ziet de nieuwe CEO nog een derde challenge: een aantrekkelijke werkgever zijn en blijven. “We blijven inzetten op een gezonde, aangename bedrijfscultuur. Corporate wellbeing heeft immers een impact op alles wat je doet. Voor mij zijn die drie pijlers de basis, al de rest is ambitie. Die moet je natuurlijk ook hebben als gezond bedrijf. Met Duror Fashion Group willen we blijven groeien, zowel internationaal als digitaal. De voorbije jaren hebben we onze merken daarop voorbereid, alle ruis en stoffigheid zijn weg. Nu is het een kwestie van onze stapschoenen aan te trekken en ze in de markt te zetten.”