‘Virtual’, ‘Augmented’ en ‘Mixed Reality’: het zijn termen die ons de laatste jaren rond de oren vliegen. Maar wat houdt het in en wat moeten we ermee? Kunnen onze bedrijven en organisaties ermee aan de slag, hier en nu? Voor een antwoord op deze vraag moet u op 3 oktober naar de conferentie Virtual Reality Check 2017, een organisatie van de hogescholen Thomas More en Howest in samenwerking met MediaNet Vlaanderen.
Er zit veel potentieel in Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality en 360° foto/video. Deze technologieën komen nu ook al op de markt voor een breder publiek. Er is een groeiende belangstelling vanuit de meest diverse sectoren voor de mogelijkheden en de ontwikkeling ervan. Zijn het nog steeds snufjes of is het weldra ‘serious business’? Kunnen we er echt mee aan de slag? De hogescholen Howest en Thomas More voeren momenteel door het Vlaio gefinancierde onderzoeksprojecten rond VR (Virtual Reality) en 360° video. Samen met enkele tientallen Vlaamse bedrijven zoeken ze uit wat deze technologieën voor verschillende sectoren zoals media, industrie, toerisme of onderwijs kunnen betekenen. Tijdens de conferentie op 3 oktober brengen de onderzoekers én de deelnemende bedrijven een reality check van wat VR en consoorten nu betekenen en wat er momenteel en binnenkort mee mogelijk is.
Afspraak dus op 3 oktober. Het programma loopt van 12.30 tot 18.00 u. Inschrijven kan via de website van Thoms More en meer informatie kan u terugvinden op www.360zone.be/2017/08/virtual-reality-stavaza/.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]