Visit.brussels naar hoger niveau met Emakina

Marketing / News

visit.brussels, het Brusselse promotie- en communicatiebureau voor toerisme en evenementen, heeft een gloednieuw digitaal platform dat nu al tot indrukwekkende resultaten heeft geleid. Sinds de lancering in augustus is het engagement de hoogte in geschoten, hebben duizenden mensen de site langdurig bezocht, en nemen de inkomsten uit e-commerce gestaag toe. Visit.brussels deed een beroep op Emakina om de behoeften van gebruikers te onderzoeken en de gebruikerservaringen van het begin tot het einde te stroomlijnen. Emakina identificeerde verschillende mogelijkheden om waarde te creëren via digitale diensten en content, en zo het engagement van alle stakeholders te verhogen. Achter de schermen werden ruim 50 verschillende b2b- en b2c-websites en -platformen onder de loep genomen en opnieuw uitgedacht binnen het digitale ecosysteem van de organisatie.

Het nieuwe platform is een handige tool voor partners en bezoekers om Brussel te (her)ontdekken en hotels, musea en evenementen te promoten met actuele informatie. Het resultaat is een boeiende, gebruiksvriendelijke website met een speels design, en afzonderlijke pagina's voor bezoekers, professionals en de pers.

Bezoekers vinden er alle informatie die ze nodig hebben om hun verblijf in Brussel te plannen – van accommodaties en eetgelegenheden tot must-see attracties en uitgestippelde routes. Daarnaast bevat het platform een heleboel unieke tips om van de platgetreden paden af te wijken (bv. fietsvriendelijke en ecologische accommodaties), en tal van foodie-adresjes die zelfs geboren en getogen Brusseleirs zullen inspireren. De uitgebreide eventagenda kan gefilterd worden op basis van verschillende interesses (bv. film, tentoonstellingen en uitgaansleven) en bevat tal van verrassende activiteiten. Er worden zowel reguliere als lastminutetickets verkocht. Op de site voor professionals helpt het Convention Bureau bedrijven geweldige evenementen te organiseren met gratis advies en diensten. Er zijn ook specifieke pagina's voor de reissector, internationale verenigingen en de filmbranche. Op de pagina voor partners kunnen lokale toeristische bedrijven terecht voor ondersteuning bij de ontwikkeling van hun activiteiten, bijvoorbeeld met zichtbaarheid in communicatiemedia, opleidingen, events en informatiebronnen. Tot slot bevat de persruimte alle essentiële informatie voor journalisten en de media.

"Het doet ons plezier dat we voor visit.brussels een uniek toeristisch platform mochten ontwikkelen om de brede waaier aan diensten en activiteiten in de schijnwerpers te zetten", zegt Tim Wolfs, managing director van Emakina.BE. "We zijn enorm trots op deze succesvolle digitale transformatie, waarbij Brussel gepromoot wordt als een van de topbestemmingen in Europa en pionier op het gebied van duurzaam en waardevol toerisme. Net als visit.brussels hebben wij een passie voor onze veelzijdige hoofdstad, en koesteren we de ambitie om unieke ervaringen te creëren voor bezoekers en inwoners van deze bruisende stad."