Vlaams Radiokoor en Boondoggle geven Belgen digitaal koor kado

Crea / News

Voor zijn nieuwe klant Brussels Philharmonic creëerde Boondoggle een online campagne om de kerstspecial van het Vlaams Radiokoor op kerstavond bij zoveel mogelijk gezinnen in Vlaanderen thuis te brengen. Daarmee wilde het Vlaamse Radiokoor zijn publiek bedanken en een warm hart onder de riem steken. 

De kerstperiode zag er in veel families heel anders uit dan normaal. Het Vlaams Radiokoor engageerde zich om de emotie van vocale harmonie ook in deze tijden te delen met iedereen. Het digitaal kerstconcert bracht een selectie van 10 populaire, hedendaagse Christmas carols, zoals Have Yourself A Merry Little Christmas en Jingle Bell Rock.

Véronique Bossaert, verantwoordelijke marketing en communicatie bij Vlaams Radiokoor en Brussels Philharmonic: “We hebben een special samengesteld met mooie klassiekers in heldere arrangementen die ideaal zijn om mee te zingen.”

Boondoggle creëerde voor het Vlaams Radiokoor een online video campagne via Spotify, DPG, YouTube en social (Facebook en Instagram) om het kerstconcert bij een zo breed mogelijk publiek te brengen. De resultaten zijn al even melodieus als het concert met een verdubbeling van de estimates en een CTR van 0,56% naar het eigenlijke concert op YouTube. Het concert zelf is meer dan 9.000 keer bekeken tijdens de campagne periode, dat is 8.900 keer meer dan wanneer een andere video gepost wordt.

Credits
Creatie: Frederik Draulans, Eva Kumpen, Lesley Dewilde, Fries Vansevenant, Lennert Vedts
Creative Director: Jorrit Hermans
Strategie: Stijn Cox, Jesse Abeloos
Account: Anne-Lore Vestraets
Klant: Véronique Bossaert, Sonja Kochoutina
Afmixing audio: Cobra, Christophe Cossement