VLAM en Wunderman Antwerp weten alles over bio


Het is duidelijk dat bio in de lift zit. De stijgende vraag van de consument naar biologische landbouwproducten is de belangrijkste stuwende factor voor de verdere groei van de biologische landbouw in Vlaanderen. Hoewel 9 op de 10 Vlamingen wel eens voor een bioproduct kiezen, koopt 91% van de consumenten slechts zelden bio. Met een nieuwe campagne wil VLAM ook hen overtuigen van de voordelen van biologisch geproduceerde voeding.
Na de uitgebreide campagne ‘Bio. Je kan er niet meer omheen’ lanceren VLAM en Wunderman Antwerp nu het nieuwe online platform www.allesoverbio.be, dat op een heel toegankelijke manier de voordelen en meerwaarde van biologische landbouw in de verf zet. Bio wordt er gepresenteerd in intrigerende en verrassende verhalen. Het platform zoomt ook in op de vijf principes van bio: ‘lekker puur’, ‘gezond genieten’, ‘goed voor het milieu’, ‘vriendelijk voor dieren’ en ‘100% toekomst’. Ieder onderdeel wordt uitgebreid toegelicht met tekst, beeld en ook filmpjes met interviews van overtuigde bioproducenten.

De website krijgt tegen eind 2018 ook een luik met nog meer praktische info over de manier waarop biologische voeding geproduceerd wordt. Daarmee wil de site de wat frequentere biokopers bedienen die op zoek zijn naar meer achtergrondinformatie. En om de lancering van de nieuwe website kracht bij te zetten, loopt er van 3 tot 17 september 2018 een wedstrijd op de website. Wie een eenvoudige kennisvraag over bio goed beantwoordt, maakt kans op een biopakket en een waardebon van €100 om te besteden in een biospeciaalzaak in de buurt.
Credits:
Agency: Wunderman Antwerp
Client: VLAM
Client contact: Marina Sablon, Evy De Kock, Patricia De Laet Account team: Carole Steger, Charlotte De Cock
Strategy: Michelle Defooz, Toon Diependaele
UX-experts: Jeroen Michiels, Krisje Verbert
Design Director: Sebastien Greffe
Design: Reginald Van de Velde, Charlotte Slegers, Dorien Wendelen Copy: Tine Bongaerts
Development: Stijn Janssens, Sven Lemmens
Campaign Managers: Lislot Saerens, Davy Baccarne
Agency producer: Ingeborg Van Hoof
Production house: Sputnik
Agency: Wunderman Antwerp
Client: VLAM
Client contact: Marina Sablon, Evy De Kock, Patricia De Laet Account team: Carole Steger, Charlotte De Cock
Strategy: Michelle Defooz, Toon Diependaele
UX-experts: Jeroen Michiels, Krisje Verbert
Design Director: Sebastien Greffe
Design: Reginald Van de Velde, Charlotte Slegers, Dorien Wendelen Copy: Tine Bongaerts
Development: Stijn Janssens, Sven Lemmens
Campaign Managers: Lislot Saerens, Davy Baccarne
Agency producer: Ingeborg Van Hoof
Production house: Sputnik
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]